Zapekané slimáky, slušné cestoviny a terasa pod lipami, to všetko v Nitre

Reštaurácia Quo Vadis v Nitre, vedľa Amfiteátra, nie je žiadna novinka. Na jeho mieste predtým sídlil podnik zvaný Zlatá sviňa. Ten sa presunul vedľa a vystriedala ho reštaurácia so sezónnym a minimalistickým menu.

Vonkajšia terasa pod košatými lipami

Miesto je umiestnené na vyvýšenej terase a pred budovou má akoby malý parčík s mohutnými lipami. Samozrejme, nechýba sedenie vonku, plus je tu aj malé detské ihrisko. Pred podnikom je akurátne parkovisko. Stoly so sklenenými tabuľami čisté a okolie vyupratované.

Do Quo Vadis sme sa vybrali na obed. Bol slnečný deň, tak sme zostali aj kvôli krpcovi vonku. Mal sa kde vybehať, my sme si medzitým objednali. Čašníčka prišla hneď, ale na prvý pohľad nepôsobila ochotne, trochu mi chýbal očný kontakt.

Aktuálna ponuka

Jedálny lístok mal len dve stránky a na nich kompletnú ponuku od polievok po dezerty. Tie neboli rozpísané, ale na požiadanie vám ich obsluha povie. V tej deň mali napríklad „sacherku“. Na moju otázku, či všetky dezerty vyrábajú sami, mi odpovedala čašníčka s rozhodným áno. V lístku som videl napríklad aj teľací rezeň, bravčové líčka a ceasar šalát.

Vybrali sme si slepačí vývar (1,90€), polovičnú porciu anglickej zeleniny (1,25€) s ryžou (1,90€), zapekané slimáky (3,80€), penne s kuracím mäsom a sušenými rajčinami (6,90€) a spaghetti s pestom (5,50€).

Objednávku sme upravovali, z penne som vynechal mäso, manželka zasa nahlas uvažovala, čo dať malému. Slečna si našu odjednávku nezapísala.

Slepačí vývar

Zapekané slimáky s hriankami

Ako prvé nám priniesla vývar, malému zeleninu s ryžou a zapekané slimáky. Vývar bol voňavý, bez zbytočnej drvenej petržlenovej vňate a s domácimi širokými rezancami. Chuťovo dobrý a myslím, že poctivý.

Slimáky boli servírované s dvoma hriankami. Boli bez ulity, zapečené v olivovom oleji, cibuľke a navrchu so strúhankou. Čašníčka ma nezabudla upozorniť, aby som nechytal zapekací porcelán, lebo bude horúci. Predjedlo bolo v poriadku, dobre dochutené a možno trochu viac mastnejšie, ako by sa patrilo. A to pritom milujem mastnoty, mám ich ako hlavný zdroj energie. Hrianky boli naopak výborné, nie príliš mastné a chrumkavé.

Spaghetti s pestom a mikrošalátom

Po dlhšej chvíli nám čašníčka priniesla cestoviny. Úhladne naservírované, na vrchu každej porcie mikrošalát s jedlými kvetmi. Spaghetti s pestom boli na vkus nás oboch takmer bez chuti, príliš tenké aj suché. Nato, že pesto má v sebe tonu umami, tu človek naozaj musel hladať chuť. A pritom sa nezdalo, že by ho použili málo, cestoviny boli rovnomerne obalené.

Penne so sušenými rajčinami

Moje penne so sušenými rajčinami, hubami a grilovanou cuketou chutili výborne. Navrchu mali parmezánové stružlinky, bolo tu akurát omáčky a cestoviny uvarené presne al dente. Veľmi dobre vyvážené chute aj primerane veľká porcia.

Medzičasom prešla čašníčka do omnoho milšieho módu. Keď manželka odbehla za malým a hlavný chod jej vychladol, prišla ponúknuť, či by to nechcela prihriať. Priebežne sa tiež pýtala, či nám chutí a či je všetko v poriadku. Navyše nám priniesla všetky jedlá presne ako sme ich objednali, aj bez zapísania.

Pôvodne sme plánovali ochutnať aj kávu a zákusok, ale zaskočil nás čas, tak hádam niekedy nabudúce. Celkovo radím Quo Vadis medzi lepšie nitrianske podniky s rozumne nastaveným menu a veľmi príjemným prostredím, za ktorým sa oplatí merať cestu mimo centrum. Našlo sa pár chýb a najväčšiu rezervu má zrejme personál. Na stole nám napríklad chýbala soľ a mlynček na čierne korenie.

Náš celkový účet spolu s nesýtenou vodou Rajec bol 21,70€. Dá sa platiť hotovosťou alebo kartou, lístkami nie. V pondelok mávajú zatvorené.

Doplnenie (8. marca 2014)

Podnik ešte v minulom roku prešiel podstatnou rekonštrukciou a začal aj lepšie komunikovať svoju ponuku. Tá je vypísaná na stene a vždy čerstvo pripravená. Majitel sám varí a často dá na ich facebookovú stránku fotku z prípravy jedál. Tlieskam a držím palce.

Interiér

Denná ponuka

Pohodlné sedenie

Reštaurácia Quo Vadis
Svätourbanská 1
949 01 Nitra
www.restauraciaquovadis.sk

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Komentáre (11)

  1. tak tento pánko tak to je asi riadnyyyy(i) chudák ked si dovolí napísat že majú rezervu v personáli !!! to najlepšie čo je v tej reštaurácii je práve ten personál a viem o čom hovorím . Chalan ked tam bol sa tváril jak majster sveta ako keby sedel v škole z Polraichom trochu skromosti a objektívnešieho hodnotenie tak to asi nepozná !!!! a odporúčam mu íst hodnotit na Hoffer som zvedaví čo by o tom napísal !!!!

    Odpovedať
    1. Ak vies o com hovoris, potom to sem smelo napis, nebudeme ti v tom branit.

      Odpovedať
  2. načo to sem budem písat ludia čo tam chodia pravidelne vedia že tam je obsluha na vysokej úrovni okrem ineho a stálo by zato sa niekedy popýtat aj zákazníkov ako sú oni spokojný s urovnou personalu a až potom hodnotit a napísat objektívne lebo takto to je vždy iba o tom jednom človeku čo píše ten článok a ludia si spravia úsudok iba podla neho čo napíše a bolo by ovela objektívnešie keby ste doplnali takéto hodnotenia reštaurácii aj o hodnotenie zákazníkov a nie iba o svoje pocity a dojmy že niekto posobý na niekoho neochotne a pritom bola ta starostlivost na toho zakazníka velmi dobrá aspon čo som ja videl v tomto prípade v Quo Vadis a týmto ich aj pozdravujem lebo sa nemáte za čo hanbit a u Vás to platí na sto percent náš zákazník náš pán !!!

    Odpovedať
    1. Dakujem, toto uz dava vacsi zmysel. Viac ako nadavanie je mi sympaticke, ze podnik ma skalnych fanusikov, stamgast je dnes na nezaplatenie pre podnik.

      Ak som spravne pochopil, vy ste nas videli? Nemal som ale pocit, ze ste sedeli pri nasom stole spolu s nami. Preto nechapem, odkial mozete vediet, ako sme boli alebo neboli spokojni. A ak ste viac sledovali nas stol ako vase jedlo, potom je v neporiadku nieco ine ako tato recenzia.

      Popytanie sa zakaznikov. To samozrejme robim, inak by som do toho podniku v prvom rade ani nesiel. Predstavte si, casto poznam aj podrobnejsie detaily o podniku, ako len radovy host. Ale praca s ludmi je uz raz taka a nie kazdy ma vzdy svoj den. Je to normalne a nebudem z toho robit vedu, sam som robil casnika. Ak sa ale podnik hra na vyssiu ligu, musi zniest kritiku aj vyssie naroky hosta. Na zaciatku som skratka necitil ochotu a chybali nam veci na stole, zatial co ostatni hostia ich mali. Ak ste tuto recenziu ale docitali, mozno ste si stihli vsimnut, ze omnoho viac chvalila ako kritizovala. Mimochodom, v sluzbach je kazda kritika legitimna, ci sa vam to paci alebo nie.

      A ze som sa tvaril ako majster sveta – dostali ste ma, mal som narodeniny, tak som sa holt tesil. Ale mozno fakt tak sproste vyzeram, ked mam narodky, neviem ;-)

      Odpovedať
      1. a tak si myslím že by sme to mohli uzavret tým že každa reštaurácia má svoje silné a slabé stránky a vždy je čo zlepšovat a také recenzie tomu pomožu tá vaša dopadla vcelku dobre pre tuto reštauráciu dakujem za odpovede

  3. Recenzia ma zaujala. Urcite by som sa do tej restauracie na zaklade tej recenzie isiel pozriet. Ale chyba mi tam roztriedenie narokov s prislusnou skalou (obsluha, stolovanie, predjedlo, hlavne jedlo,prostredie….). Recenzia by vyzerala urcite objektivnejsie. Takto to zostava vlastne subjektivny nazor. Neda sa to velmi porovnat s inymi recenziami na vasej stranke. Tiez by som na konci uvital celkove zhodnotenie a mozno Vase odporucam/neodporucam.

    Odpovedať
    1. Myslim, ze odporucanie, ci ist do podniku alebo nie je vpisane medzi riadkami tejto stranky. Uz len tym, ze od isteho casu vynechavame negativne recenzie na zle podniky. Skratka nas prestalo bavit rozculovat sa nad nekvalitou a radsej budeme ukazovat to dobre a poctive.

      Ale mohol by som zaviest ten zvyk pisat na konci, ci pojdem aj nabuduce alebo nie. Doteraz sme vzdy razili cestu, ze aj ked dopadla recenzia horsie, ludia by sa mali ist pozriet sami a urobit si vlastny nazor. Kazda recenzia je z principu subjektivna, duplovane na blogu, co delikatesy.sk stale su. Bezne sa stava, ze niekto iny ma v danom podniku inu skusenost. Lebo chytil inu smenu, vybral si ine jedlo, atd.

      Odpovedať
  4. Barbora Lesayová

    Niet lepšej reštaurácii na Slovensku, kde nezameniteľná a jedinečná obsluha číta požiadavky zákazníkom z očí a kuchár sa príde opýtať či bolo dosť omáčky k mäsu a či netreba ešte pridať.To sa Vám stane len doma pri nedeľnom obede v kruhu rodiny alebo jedine v reštaurácii Quo Vadis.

    Odpovedať
  5. Dobrý deň,
    tak ako aj prvýkrát, tak aj teraz ma na článok upozornili naši zákazníci. Som v prvom rade nesmierne rád, že počas našej 1,5 ročnej existencie ste si nás už dvakrát všimli. Viem, že pri každodennej práci nám môžu niektoré veci zo šednieť, a môžeme ich ľahko prehliadnuť. Preto si cením každú, či už aj kritickú reakciu, a sme sa mohli z nej poučiť. Ja považujem za “ inú ligu“ čerstvé, kvalitné suroviny, ktoré idú z panvice alebo grilu priamo hosťovi na tanier, v prijemnej neškrobenej domácej atmosfére, a hlavne za primerané ceny, a to Vám ako majiteľ, čo som tu každý deň na 100% zaručujem. Dúfam, že pri Vašej ďalšej návšteve budete mať viac času a ochutnáte aj naše domáce dezerty.
    S pozdravom a prianím pekného dňa,
    Marek Kormanovič
    Majiteľ / Kuchár

    Odpovedať
    1. Dakujem za reakciu, celkovo sa nam pacilo a drzime palce.

      Odpovedať
  6. Velmi prijemny podnik, radi tam s manZelkou chodime. So slecnou z obsluhy si vzdy prijemne pokecame a jedla su na velmi slusnej urovni. Nedavno sme prisli par minut pred zaverecnou, vyhladovani jak tigre, a boli sma opat milo prijati s tym, ze nemame pozerat na hodinky a vybrat si mame to, na co mame chut, hoc aj ked to nie je v jedalnom listku, ak budu mat suroviny, pripravia to. Tymto si u mna ziskali dalsie body navrch. Klobuk dole za pristup k zakaznikovi aj k jedlu.

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *