Parcafe – až na pár prešlapov oukej

Reštaurácia Parcafe bez k, s pomerne vtipným billboardom avizujúcim jej otvorenie minulý týždeň 12. júla, už fičí na plné obrátky. Nachádza sa v prerobenej budove bývalej Bubnovky, ktorá sa chudera v minulosti potácala od zlej čínskej k zlej slovenskej reštaurácii až k smrdutému pubu. Parcafe na Búdkovej ceste ničím nepripomína temne-drevenú minulosť. Exteriér je optimistické kombo dreveného obkladu a skla, ako vystrihnuté z časopisu o modernej (slovenskej) architektúre. Pekné, ale už to sme tu mali, a nie raz. Interiér podobne, predikovateľná tmavá podlaha, krémové kožené kreslá a vypletané stoličky. Všetko fajn, dokonca asi aj kvalita, ale chýba niečo osobité. Reštaurácia je rovno oproti Horskému parku, možno sa dalo inšpirovať práve polohou. Zdá sa, že čo sa dizajnu týka, budeme ešte chvíľu šlapať generickým smerom, stále však dúfam, že Tri Studničky nie sú posledným zdareným pokusom.
Výhľad na lesopark je každopádne veľmi príjemný, a rovnako aj personál v reštaurácii. Skákali okolo nás „ako zajac“ a bez problémov komunikovali s našimi hosťami v angličtine. Klasický tŕň v zadku na seba nedal dlho čakať, prehrajme si to na dialógu:
Č ako čašník: Čo si dáte na pitie?
Ja: Neperlivú minerálku, a doneste nám vínnu kartu prosím.
Po sličnom čašníkovom úsmeve a vdýchnutí arómy parkiet z exotickej dreviny som si uvedomil možnosť pasce a doplnil svoj monológ.
Ja: Prosím vás akú máte minerálku?
Č: Aqua Panna.
Ja rozmýšľam, PREČO talianska voda, keď sú minerálky v našej vlasti jedna z mála fungujúcich vecí. Porazenecky však prikyvujem, viem, že „obyčajnou vodou“ by som zrejme len naštartoval stereotypné potvrdenie mojich súradníc („tu ste v reštaurácii!“). Čašník nečakane strelí gól do vlastnej brány, keď sa pýta, či chcem veľkú alebo malú fľašu a dáva mi možnosť slizko sa informovať ohľadne cenových relácií.
Č: 60 za tri deci, 120 za sedem.
Ja: Tak ďakujem, dám si len víno.
Po piatich sekundách nevydrží a ide s farbou von.
Č: Máme aj Bonaquau. Dali by ste si?

Menu je mediteránne, s prevládajúcimi španielskymi a talianskymi jedlami, a je zostavené veľmi dobre, dávajúc na výber každému. Za plus považujem tzv. prezentáciu jedla (veľké taniere, aranžmán). V rámci predjediel sme mali carpaccio z tresky, gazpacho a cesnakovú polievku, nikto nereptal, naopak, každý chválil a to sme sa pri stole zišli šiesti nároční stravníci z rôznych svetových končín. Ocenili sme výber tresky miesto klasického surového tuniaka a cesnačka bola tiež originálna, ľahká, bez klasického ťažkého krému. Vyskúšali sme tuším všetky šaláty v ponuke a boli sme príjemne prekvapení nepotvrdili príslovie „nevadí, že je to drahé, aspoň toho nie je veľa“ a za ceny okolo 250Sk sme dostali porcie, ktoré naozaj vydali za hlavné jedlo. Som trochu skeptický, čo sa týka označenia „tigrie krevety“, najmä pokiaľ ide o veľkosť.

Menu je mediteránne, s prevládajúcimi španielskymi a talianskymi jedlami, a je zostavené veľmi dobre, dávajúc na výber každému.

Listy všetkých šalátov boli veselá zmes rukoly, lola, atď, nikto sa nám nepokúšal podsunúť papierový ľadový šalát s majonézovým dresingom a caprese mala netradičnú malinovú vinaigrette (nechávam na každom, či je to pozitívum alebo negatívum). Môj šalát bol zľahka presolený, ale ať. Paella bola dobrá, s dostatočným množstvom akurátne mastného choriza, ktoré dopĺňalo morské plody. Pánboh zaplať za chobotničky v cestovinách a nech im dá dlhú sviežosť a lahodnú negumovú konzistenciu. Bohužiaľ redukcia z bieleho vína sa zredukovala na niečo, čo sa prilepilo na cestoviny a urobilo z nich ďalšie“oukej“ jedlo.
Z dezertov sme vyskúšali čokoládovú tortičku a zmrzlinový pohár, ktorého meno si nepamätám, ale dominovala pistáciová. Sve u redu (=oukej po chorvátsky), ale za tie peniaze sa malo konať „mmmmm“.
Celkovú škodu si už čitateľ bez mozgovej obrny určite odvinul od cien minerálky a šalátov. Áno, je to opäť reštaurácia, do ktorej nebudete chodiť každý večer s manželkou a deťmi namiesto varenia. Ceny vína sú samozrejme s folklórnou drzosťou vyhnané ku stropu, pohybujú sa od cca 500Sk (asi tri) až po 10 000+, s priemerom niekde pri 1500-2000 Sk za fľašu. Len tak spakruky by som to odhadoval na tristopercentnú maržu. Pri takej si mali odpustiť druhé nápojové faux pas‚ čašník nalial koštovku z nového vína do pohára, kde ešte bolo víno z prvej fľaše. Celkovo by som povedal, že parcafé je ďalším prírastkom na bratislavskom reštauračnom nebi, ktorý neponúka nič prevratné a svojou oukej-kvalitou príliš neurazí. Jeho skutočným tromfom je poloha, ktorá zámožnejším lokálnym obyvateľom umožní najesť sa alebo dať si kávu bez parkovania v Carlton garáži. Čo sa týka mňa, myslím, že pokiaľ ma tam nepozvú na pracovnú večeru/obed, nemám sa veľmi prečo vracať.

web: www.parcafe.sk

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Komentáre (44)

  1. Vyborny clanok a poklona za „slovotepectvo“. Vzhladom na mohutnu kampan, ktora v BA prebieha som bol zvedavy co sa za tym celym skryva.

    V zasade som aj predpokladal, ze to bude dalsia restauracia, ktora potrebuje dohnat architektov honorar napriklad na cenach napojov. Clanok potvrdil. Spytam sa mozno hlupo, ale pre koho sa tieto restauracie v BA vytvaraju?

    Odpovedať
  2. Spravna otazka na zaver komentara. Ja nezarabam ani strasne zle a ni strasne dobre, ale ked vidim tie ceny za napoje a jedla, tak ja osobne mam obavu ist do restauracie a kvoli tomu tam ani nechodim, ak vylozene nemusim na sluzobke. Je mi to aj take blbe, ale mam casto pocit okradnutia.

    Ohladom kulinarie som len citatel tohto vyborneho webu. Ja osobne nevarim a vacsinu ingrediencii, ktore sa tu spominaju, nepoznam, ale rad si o jedle citam. Pacia sa mi celkovo temy a aktivity tohto webu.

    Naspat k teme mojho komentara. Co je ferova cena za jedlo a za obsluhu? Napriklad pri napojoch. O kolko by mala byt vyssia cena 0.33l mineralky v restauracii vyssia nez je cena toho isteho produktu v obchode? A kolko by mala byt cena za uvarenie a podanie jedla? Zaujimal by ma nazor ludi, ktori odvetviu restauracnych sluzieb rozumeju.

    Myslim, ze prave cenova transparentnost je dovodom toho, ze ludia chodia do fastfoodov. Mozu si presne spocitat, kolko to bude stat a vedia, co za to dostanu. Nepodavaju sa tam vyberane jedla, ale je tam vacsinou cisto, klima, nefajci sa tam, a toalety su ciste a nepytaju si tam 120 korun (skoro 4 EUR) za pol litra vody. Za 4 EUR si dam v Utrechte v pohode dve kavy na terase v strede mesta.

    Odpovedať
    1. Ak spomínate cenu mineralky a fastfoodov a dve kavy v Ultrechte tak u vas si dam dva deci vina za 4 eura. Tak porozmyslajte o cenach vo fastfoodoch ,v Ultrechte a v inych restauraciach ….aki je rozdiel ….Dakujem.

      Odpovedať
  3. Ta marza je zrejme este vyssia, a co je ferova cena? Ferovu cenu ja odvodzujem zo svojich empirickych skusenosti z domova a inych krajin, kde je sukromne podnikanie a gastronomicke sluzby (tieto moderne mixy franc., mediteran., atd kuchyn) vyvojovo dalej. Nevidim dovod, preco by vecera v Bratislave mala stat tolko, alebo viac ako v Parizi alebo San Franciscu, NAJMA ak kvalitativne nedosahuje tu istu uroven. Problem vina je podobny. Co sa klientely Parcafe tyka, bol som prekvapeny, ako tam bolo (v nedelu vecer) plno, zvacsa mlade rodiny a pariky.

    Odpovedať
  4. cudne je, ak 2x2dcl vina stoji viac ako 2x jedlo pozostavajuce z dvoch chodov (nehovorim, ze toto je pripad Parcafe, ale zazili sme uz take… to je potom nepomer a mozme sa bavit, aku nehoraznu marzu si na to majitel hodil…)

    Odpovedať
  5. Akceptujem ak maju restauracie svoju cenovu politiku na jedla, dezerty a pokrmy, ktore sami pripravuju, je za tym cena surovin, staff v kuchyni a pridana hodnota za know how. Takisto nemam problem dat 60sk za perfektne nacapovane pivo, ale myslim si, ze pokryvat fixne naklady cenami napojov, kde je potrebny len ukon otvaraka je hyenizmus. A to nie su len restauracie ale hlavne kaviarne.

    Odpovedať
  6. Presne tak. Uz sme si zvykli ze za mineralku zaplatime 25-45Sk. Co mna vie dostat je tato politika snobskych vod, ktore ti vnutia (uz sa mi stalo ze bez opytania dorazil Evian, neskor najvyssia polozka na ucte) bez toho aby si ich chcel (fakt nepoznam nikoho, kto by si dal radsej Evian ako Rajec, aj ked proti gustu ziaden disputat). Co sa cenovej politiky jedla tyka – ano, pridana hodnota know how, ano suroviny atd, ale vysledok musi byt pri tejto cenotvorbe bez zavahania. To je cele.

    Odpovedať
  7. v US momentalne aj v drahsich restauraciach menia flaskove talianske mineralky za tap-water, cize vodu z kohutika. Host ma na stole karafu s obycajnou vodou, naleje si kolko chce. To iste som zazil uz davnjsie v Sydney, tam je to standard takmer v kazdej restauracii.
    Preco? Pretoze je to jednak neskutocne drahe a jednak kvalita vody z vodovodu je absolutne dostacujuca, plus ju v restike samotnej filtruju, co robia beztak napriklad kvoli kavovarom. Cize technologicky ich to nestoji o moc viac a mozu pokojne servirovat zakaznikom vodu ako z Brity. Zartovne tuto vodu nazyvaju honosnym nazvom Source Municipal…

    kto chce viac info, nech si precita blog NY casnika, je napisany s vyslovenym ostrovtipom a osvetluje celu problematiku odkaz na waiterrant.net

    Odpovedať
  8. Ano, v lacnych a strednych v USA a OZ tap water automaticky na stol, v drahych ti zvacsa daju najprv opciu ci sparkling alebo still, a ked vidia, ze ta kruti, tak pridaju aj opciu kohutika, respektive ti ju bez reptania prinesu ak o nu sam poziadas. U nas, ako som bol napisal, urazene skonstatuju, ze si v restauracii, pripadne ti na druhe vyzvanie donesu to co mne nedavno v Camouflage – dvojdecovy poharik do polky plny mutnou vodou. Tzv. E-coli special.

    Odpovedať
  9. Mozno by stalo za to spustit na stranke cenove prehlady hodnotenych restauracii. U jedla by to asi bol problem, ale u napojov je porovnanie jednoduchsie. Viem si predstavit, ze takato databaza by sa dala dobre predavat. Tym viac, ze zavedenia EUR meny je za dverami.

    Odpovedať
  10. ahoj
    som nahodny citatel.
    okrem drobnej pripomienky, ze Tvoja slovencina je este horsia ako moja, co by nikto neveril, ma este napada, ze scena s mineralkou na zaciatku by mi pokazila cely vecer. chapem ze casnik skusal, ale ved to je klamstvo, ked nevymenuje na priamu otazku vsetky znacky co ma, ale skusa len jednu drahu.

    co sa tyka ceny, ktora je este normalna, nejde ani tak o percenta z malo/velkoobchodnej ceny, ale je to v zasade samostatna oblast ekonomiky.
    aky plati majitel najom za to miesto? kolko ho stalo vybavenie a ako rychlo sa mu maju vratit naklady aby podnikal v restauracnom priemysle a nie niekde inde, napr. obchod so satmi? kolko by zarobil, keby na tomto mieste otvoril bordel? atd.
    v zasade sa vsak ceny odvijaju od toho, kolko su ludia ochotni zaplatit, aka je ich interna cena v danom momente a v danej situacii.

    Odpovedať
  11. Myslim, ze za celou situaciou v slovenskych podnikoch stoji celkovy stav spolocnosti a bratislavske dvihanie malickov u malomestiakov. Neodskriepitelny fakt je, ze za slovenskymi restauraciami stoja ludia, ktorych pranie penazi v butikoch uz omrzelo a pustili sa do tohto businessu a potom to tak vyzera. A kedze ryba smrdi od hlavy, prenasa sa to na personal a do tanierov. V zasade, ale nerozumiem motivu casnika, ze preco chcel silou mocou predat najdrahsiu mineralku? Je afilatorom distributora?

    Odpovedať
  12. preco? pretoze mu to nakazal majitel. Sam som take zazil, ked som robil casnika

    inak, Parcafe je zrejme rovnaky majitel ako Aucafe (vcera sme tam boli a v obale, v ktorom nam priniesli ucet bol reklamny letak na Parcafe, navyse aj nazvy su prilis podobne). Vcera sme si tam boli sadnut, tam to bol zasa opacny problem – ignoracia zo strany casnika. Jednu objednanu polozku ani nedoniesol, ked sme mu to po hodnej chvili pripomenuli, ani sa neospravedlnil. Na otazku ake vina podavaju sa tvaril ako majster sveta, ze podavaju 150 vin… A? Nevie nejake odporucit? Ponuknut? Namotat hosta?

    Jedine co fakt stalo zato, bol vyhlad a prijemne posedenie pod mohutnymi stromami… inak minus. Ked si clovek pozrel vozovy park pred podnikom, tak mu vsak bolo jasne, ze nasa spolocnost tu nebola zrejme stredobodom zaujmu personalu, takze tomu potom zodpovedalo aj jeho chovanie. Len sa cudujem, z coho usudili, ze na to „nemame“, dvaja z partie mali gusto na ochutnavanie vina, ale ked sme videli tu ochotu, tak z toho nic nebolo. Mohli aj zarobit, aj mat trinkgeld. Svoje peniaze sme si ale radsej zobrali inde.

    Odpovedať
  13. Pokial viem, majitel je ten isty. Lubo Roman (ml?), pozri aj odkaz na parcafe.sk

    Odpovedať
  14. no tak je to potom jasne, pre koho tieto podniky su. Najlepsie na tom vsak je, ze toto vie len a len majitel, nie navstevnik. Ten musi lustit podla vozoveho parku, poctu „miciek“ na placi a inych znakov, ze kurnik, je toto podnik pre mna? Nebudu ma tu ignorovat? Obsluzia ma vobec?

    Odpovedať
  15. Najkrajsie je na tom to, ze normaly clovek, ktory tam vkroci je castokrat viac wealthy ako ludia s tym vozovym parkom v zakladnej vybave na 10 rocny lizing :)

    Odpovedať
  16. Caute. Aj ked nechcem byt prilis familiarny, neda mi nereagovat na vase forum.
    Pracujem v gastronomii uz 9 rokov(v bratislave, londyne, new yorku atd.) a taktiez ako vy aj ja som bol navstivit s mojou priatelkou novu otvorenu restauraciu.Ja, no rozdiel od vas som bol velmi spokojny aj co sa tyka servisu, aj co sa tyka cien, ved kde si mozete dat gin bombay za 50 sk , havanu 3 rocnu za 50 sk, deci vina cerveneho alebo bieleho za 40, prazmu pecenu v celosti za 420 a glenfilddich 18 rocnu za 160 sk.Pani ak mi ukazete na korze restauraciu takej kvality s takimi cenami, som ochotny vam zaplatit.
    Preto hodnotim vas komentar a vobec fakt, ze sa sami povazujete za velkych gastro-kritikov za vseobecnu slovensku zavist, ktora prevlada vsade kde som sa so slovakmi stretol.Ved pani nikto vas nenuti obedovat alebo vecerat v resturacie, mozete papat doma vifon za 5 sk a jazdit nadalej na fabie.
    majte sa.

    Odpovedať
  17. David, ak pracujes tak dlho v gastronomii, potom isto vies, ze ked pojdu traja do tej istej restiky, je dost mozne, ze budu mat vsetci inu skusenost. Je fajn, ze si nam napisal vlastnu pozitivnu skusenost, ale ostatne co si napisal ok vonkoncom nie je. Prave si nam svojim prispevkom uprel pravo mat nas vlastny nazor, my sme ti ponukli miesto vyjadrit ten tvoj. Navyse, ak som ja pozorne cital recenziu, tak kritizovane boli premrstene ceny vina a natiskanie drahej mineralky, ak ponukaju aj ine, ostatne sa obislo viac-menej s pochvalou. Akurat mozno miestu chyba osobitost, nieco, cim by vycuhovala z radu ostatnych prilis podobnych restauracii. Ako si to pochopil ty, ak si napisal takuto reakciu?

    Do McDonaldu nas uz posielali, teraz nam ponukaju Vifon a nech jazdime na Fabii, budem si tie hlasky asi zapisovat… ;-)
    Nemalo by ta zaujimat, na com jazdim (aj keby to bola kolobezka) a rovnako by to nemalo zaujimat personal, ktory nas obsluhoval v inom podniku toho isteho majitela – aucafe – vid moj prispevok vyssie. Absolutna ignoracia mozno preto, ze som na polotricku nemal konika, krokodila, opicu alebo cojaviem co… ale ved nevadi, sme na Slovensku. Toto je to co tu napriklad kritizujeme.

    Prajem ti pekny den

    Odpovedať
  18. Viktor, aby si ma pochopil….keby ten pokus s mineralkou bol urobeny na mna urcite by ma nasralo, ale na vine je casnik a nie restauracia. toho by som opisal a mozno uz by tam nepracoval, aspon tak sa to robi na zapade.
    co sa tyka cien vina urcite koeficient nie je 3 ale menej, ved dom perignon stoji 5900 a 3700 az 4000 je v nakupe.
    co sa tyka vody panna je jedna z najlepsich na svete.
    mat vlasny nazor a kritizovat sustavne nieco na co nemam kvalifikaciu, nie je jedno a ta ista vec.asi tolko k tomu co som vam uprel a co nie.
    ta restauracia funguje 11 12 dni, urcite sa snazia byt iny ako ostatny, minimalne v cenach a kvalite jedla. Dole klobuk voci sefkuharovy, casnik mi povedal ze ma 23,drzim mu palce…..Takychto ludi by sme mali chvalit a nie kritizovat. Urcite nebol alebo nebude dva krat nadseny „pochvalou“ pana Pisaka.
    Mne napr. chybali tam kvety. urcite by to ozivilo.
    A co sa tyka casnikov a vasho auta a polokoseli to je jedno ci to bude v aucafe,parcafe, el gaucho,mama papa,liviano….vsade to bude na 90 percent rovnake nakolko 90 percent casnikov na slovensko to robia len a len koli peniazom a nie koli tomu ze ich to bavi.to iste plati aj o ich skusenostiach a vedomostiach,ale to uz je ina kapitola.
    pekny vecer.

    Odpovedať
  19. david, to nedava zmysel, co by mal z toho casnik, keby mi chcel nanutit drahsiu mineralku? Osobne som zazil, ze to bol prikaz majitela, nukat najprv drahsie veci, az potom tie lacnejsie. (citujem jedneho: nechcem, aby mi tu vysedali studenti na cajickoch… napriklad…)

    Panna – najlepsia na svete v com? Podla koho/coho? Lebo je z Toskanska? Neexistuje najlepsia mineralka, leda tak v slovniku marketingu. Je len to, co tebe robi lepsie na zaludok. A to co ti spravi Panna, ti spravi aj niektora z nasich mineralok. Ak sa bavime o vode, tak povedzme, ze prave v takej krajine ako je ta nasa, by mal byt standard, ze voda by mala byt volne na stole. Preco sa potom na teba pozeraju ako na homelesaka, ak chces pohar obycajnej vody z vodovodu? V Australii napriklad maju s vodou problem, ale na stole v restike ju mas. Free. Navyse, uz som to spominal, restauracie v US zacinaju volit vlastne filtracne zariadenia a ponukaju cistu pitnu vodu vo vlastnej rezii.

    kvalifikacia – prepac, nie si tu jediny, kto robi v gastronomii, nemam co dodat.

    ak si si to nevsimol, o podnikoch piseme viac recenzii. Je nas tu viac autorov a kazdy ide navstivit dany lokal sam, a potom o tom napise. Rovnako pridaju ludia svoje nazory do komentarov. Z toho si clovek utvori celkovy obraz.

    V recenzii nebola len kritika, podla tvojej reakcie sa mi zda, ze si ale vypichol len tu. Navyse, recenzia je cisto subjektivna vec. Mozem ist do restauracie a mozu spravit chyby, ale niecim inym si ma ziskaju spat a ochotne im to prepacim. A inokedy spravia vsetko dobre a pomrvia jednu zasadnu vec, az sa clovek cuduje, ze ked vsetko ostatne funguje, preco nie aj toto. Aj preto je to tak ako som pisal: ideme do podniku viaceri a nezavisle + komentare ludi tu na stranke. Pripustam, ze by bolo mozno dobre upravit system a pre dany podnik vytvorit nieco ako zalozku, kde sa budu umiestnovat vsetky nazory do jednej mozajky. Toto je nieco, na com urcite chceme popracovat do buducnosti.

    Auto/status – prepac, ale nebol som to ja, kto vytiahol tento typ argumentu. Konstatovat, ze to tak je ma neuspokojuje. Casnici na Slovensku je jedna vec a majitelia druha. Ja som bol v zahranici tiez zo zaciatku nekvalifikovana pracovna sila v gastronomii, ale urcite viem ako vyzera majitel, ktory personal cepuje, vychovava, uci ho, venuje sa mu a motivuje ho. Iste, dnes je problem najst dobry staff, ale pre boha, a kde neni? V ako biznise? Toto chyba na Slovensku – neschopni manazeri, nie neschopni casnici. Ryba smrdi od hlavy.

    Odpovedať
  20. Vifon je fajn. :-)

    Ale nie, vazne… ked uz rozoberate tu vodu, znalci pravdepodobne poznaju, ale nahodnym okoloiducim sa moze pacit tento matesolov zazitok: odkaz na matesola.com

    Odpovedať
  21. hehe, ano, kto videl nedavny epicure katalog z Metra, videl tam aj tieto mineralky… bling bling…

    Odpovedať
  22. btw. v Aucafe mi nikdy nedali ucet…

    Odpovedať
  23. no tak si nemal platit ;-)

    Odpovedať
  24. Nevidim dovod, preco by som mal ofukovat kuchara len preto ze ma 23 rokov. Rozhodne mu drzim palce, jedlo bolo naozaj OK. Podnik sa ma moznost zlepsit prave tym, ze niekto poskytne feedback. Ja si zaplatim za veceru, ja mozem povedat, co si o tej veceri myslim. Dakujem za info o Dom Perignon, nabuduce si budem objednavat uz len to, spolu s Aqua Pannou a Pi Didym. Aj Evian bol kedysi „najlepsia“ mineralka, az kym neurobili vyskum a nezistili ze not so much…

    Odpovedať
  25. Ahojte vsetci,nedalo mi to reagovat na vase ohlasi.Ja som v PAR cafe bol vcera na veceru a musim uznat bolo o mna postarane ako v bavlnke.Napriek velkej vecernej navstevnosti a troch casnikov na rajone som bol obsluzeny s usmevom a ochotou.Pri prichde s mojou priatelkou som bol slusne usadeny,bol mi ponuknuty jedalny listok,napojovy listok, (kde som sa docital aku mineralku maju).Tak vam chcem povedat ze nehacte vsetkych do jedneho vreca.Ta restauracia je otovrena velmi kratko a moj nazor je ze sa stane jedna z najoblubenejsich v danej lokalite.
    Dakujem

    Odpovedať
  26. ako som uz povedal pred tym, recenzie podnikov planujeme uverejnovat v jednom baliku – cize kazdy podnik bude mat svoju zlozku a v nej viacero recenzii plus komentare pod clankom. Aj tvoj komentar ali je sucastou celkoveho obrazu o danej restauracii. Dakujeme.

    Odpovedať
  27. Napojovy listok nam neponukli. Mozno vtedy este nebol. Alebo na nas bolo hned vidno, ze pijeme len tu najlepsiu mineralku na svete ;-)

    Odpovedať
  28. Ľuboš

    Pisako, Viktor & Co.

    Majitelia Parcafé sú bratia Romanovci, synovia bývalého župana Ľuba Romana a to cez ich „gastrodivíziu“ fy Olympia, v.o.s

    odkaz na zrsr.sk

    ktorá má v portfóliu ďalšie reštyky – AuCafé, Leberfinger, Kriváň… a sprostredkovane vlastní aj dodávateľa vína do Parcafé fy Provino, s.r.o.

    odkaz na orsr.sk
    —————————————————————–

    Podstatný podiel na vysokých cenách v BA tvorí žiaľ nájomné (BA je malé mesto oproti metropolám a preto je vysoký dopyt a malá ponuka čo sa odráža v nájmoch). Jeden známy má reštyku pod Hradom a platí 120tis./100m2/mes. a mal reštyku v centre Paríža na Saint Germain, kde patil za tú istú plochu – hádajte koľko? 1000Euro!!! t.j. 31tis Sk alebo okolo 25% alebo štvrtinu :-((
    —————————————————————–

    Vie mi niekto vysvetliť prečo mi v BA reštykách, keď si pýtam minerálku donesú posratú Bonaqua-u, ako Viktorovi v recenzii??? Čo má Bonaqua spoločné s minerálkou, teda okrem tej vody? Kde sú tam aké minerály? Bonaqua patrí obsahom minerálov IBA okolo 375mg/l jednoznačne do kategórie pramenité STOLOV√â (nie minerálne) VODY:

    odkaz na rajec.com

    tak prečo mi stále nútia Bonaqua-u, keď chcem poriadne grády??????

    Odpovedať
  29. Ľuboš

    Ináč tieto dni beží na TVA reklamný spot na Parcafé, kde sa vykecáva Gabka Škrabka (Škrabáková), kt. neďaleko býva a ten dizajn robil nejaký slovenský scénograf a nie, že by to bola tuctovka, ale takých v BA je celkom dosť. Takže ništ nového pod slnkom. Prečo vlastne vznikaju takéto reštyky, ktorých je tu na mrtě a to čo tu absolútne chýba (napr. Minipivovarské reštyky s atmoškou a vlastným pivom) nikto neotvorí??
    Vo Viedni je takých 14, v Prahe 10, v Brne 2 a Blava? Velké kulové…

    Odpovedať
  30. Ad najomne: je vysoke a zrejme aj zostane. A nielen v Bratislave, ale kludne aj v Nitre. Poznam kaviarne, ktore platia 220.000 Sk mesacne. Ked vezmem kaviaren nedaleko Mariahilferstrasse, 1000 Euro (podobne ako si pisal o tej parizskej). Mozno to postupne pojde dole, pretoze sa stale otvaraju dalsie a dalsie obchodne centra a priestory, co nasledne znizuje cenu, niekde sa to uz deje.

    Restauracie: svojim sposobom zmysel taketo restiky maju – chybaju nam totiz rovnako ako pri beznych ludoch tie strednej triedy. Bud mas lacnoty alebo uplne drahoty, nic medzi tym. A co sa tyka atmosky, tak to places zbytocne, historiu u nas nema ziaden podnik, darmo budes hladat podnik, ktory je otvoreny 50, 100, 200 rokov ako v Prahe, Viedni, Budapesti, Parizi… Bratislava aj zbytok Slovenska dostali z historickeho pohladu riadne nafrak a neostalo tu v podstate nic povodne. Co nezrusili komunisti, to zrusil november a nastup proto-kapitalizmu. Tieto restiky, ktore vznikaju teraz si svoju historiu este len pisu, uvidime co s nimi bude o 10-20 rokov.

    To by mozno vysvetlovalo aj poblem s vodou: restika ked uz berie Colu, tak naco by sa zaoberala nejakou povodnou slovenskou mineralkou. Maju to pohodlnejsie od jedneho dodavatela. Navyse, ziaden majitel restiky nebude mat snahu vychovavat zakaznika, chce hlavne predat a ostatne ho nezaujima. Majitel restiky u nas je hlavne obchodnik, malokedy clovek vyuceny v gastro. Poznam napriklad Francuzov, ktory tu otvorili curkaren a pekaren. Neboli spokojni s jednou usurovinou, a preto prestali vyrabat jeden kolacik, napriek tomu, ze bol velmi oblubeny. Skratka aj napriek neznalosti nasho zakaznika mu nechceli predat nieco, s cim neboli osobne spokojni. Aj takto sa da robit biznis. Ale to je tak, ti Francuzi su vyuceni cukrari, ktori mali za sebou dostatocne dlhe skusenosti vo fachu.
    U nas je to tak, obchodnik si radsej vezme obrandovane veci od obchodnika (vsetko s logom lavazza, bazant, cola, pripadne dopln znacku aku chces), namiesto toho, aby si tie veci zaplatil a salky radsej niesli meno jeho vlastneho podniku. Co sa tu vsetci hanbia zato, ze prevadzkuju krcmu? Hanbia sa propagovat vlastne meno? Ono, tych otazok je tu omnoho viac, a takto obrandovane restiky mas samozrejme vsade, ale u nas pocitujem, ze ich je extremne vela. A historia veskera zadna. Tak ani v kaviarnach nenajdes babovky, bublaniny, bratislavske rozky, ale cesko-armensku marlenku a „tiramisu“ z detskych piskot…

    (ospravedlnujem sa za tento slohovy utvar ;-) )

    Odpovedať
  31. David,
    Tvoj prispevok je mimoriadne arogantny a uvahy su scestne.
    Ako mozes napadnut autora, ze mal zly zazitok z restauracie? Samozrejme, ze sa zly dojem z casnika prenesie aj na restauraciu. Ved v hre je prostredie, jedlo a obsluha.
    Kazda z tych veci uplne znici vecer.
    Tvoja obhajoba zalozena na cenach je mimochodna. Ked budem chciet najlacnejsie jedlo, pojdem do azijskeho bufetu. Horeuvedena kritika snad nestala na cene?
    Cely Tvoj prispevok popiera, co sam uvadzas, a to su medzinarodne skusenosti. Nevidis si od nosa.

    Odpovedať
  32. Ak mas chut na cistu vodu tak si ju daj doma a nechod do restauracie takehoto tipu nechapem co ocakavate od restauracie ktora sa nachadza v lukrativnej stvrti v Bratislave aby Vas tam vitali s poharom vody a vina sa spamatajte postavte si vlastny podnik capujte si tam vodu zadarmo kolko chcete je to biznis alebo si vyserte oko.Dik a zamyslite sa nad sebou.

    Odpovedať
  33. To akoze ked pridem do draheho podniku, tak som povinny dat si Evian alebo Perrier? Odkedy?

    Ked restika nema problem pri vacsej uhrade dat mi gratis predjedlo alebo dezert, preco ma problem dat mi obycajnu vodu? Zazil som restauracie na vyssej urovni, voda na stole bola default, nikto s tym nemal problem.

    Tu mame 32 prispevkovu debatu o obycajnej vode, nie je ti to trapne? Ak citim, ze mi restika nechce dat obycajnu vodu, tak mam pocit, ze mi ako zakaznikovi, ktory ju ZIVI, nechce dopriat maximum servisu. Nech ma aj na konci osmeknu o par korun, ale pokial budem odchadzat s pocitom, ze mi dali max, tak mi to nebude vadit. Ale ak vidim, ze PRVA snaha, uz pri prvej objednavke smeruje k tomu, aby na mne HLAVNE zarobili, tak sa mi to nikdy nebude pacit. Mna zaujima, aky servis dostanem, nie ako rychlo si bude moct majitel kupit nove bawo. Neviem co zaujima v podniku teba.

    Odpovedať
  34. Vážení páni. Prečital som si Vašu výmenu názorov. Dovoľte vysloviť názor Bratislavčana, ktorý je kavierensky a reštauračný týpek. Predovšetkým názor niekoho , kto navštívi reštauráciu raz do roka je bezvýznamný. Debatovať o úrovni reštaurácie na základe ceny minerálnej vody je absurdné. Aby som mohol posúdiť reštauráciu a všetky faktory, ktoré ovplyvňujú moju spokojnosť ako klienta je potrebné ju predovšetkým navštíviť a vnímať všetko čo poskytuje včetne, jedla, nápojov, servisu, odbornosti a kreativity personálu, prostredia, atmosféry, pohodlia atď. Až na základe toho je možné si vytvoriť osobný názor, zdôrazňujem osobný, či stojí za to aby som sa tam ešte raz objavil a nechal tam svoje peniaze. Že medzi faktormi, ktoré budem posudzovať je aj cena je samozrejme ale len v prípade že posudzujem kvalitu za zaplatenú cenu.
    A ešte otázka – čo má spoločného kvalita reštaurácie od toho či patrí nejakým Romanovcom?
    Takže Parcafe ako nový restaurant na prvý krát urobil na mňa celkom dobrý dojem.
    Uvidíme čo bude za mesiac.

    Odpovedať
  35. ahoj,
    dakujeme za prispevok, skusim odpovedat. Ziaden nazor nie je bezvyznamny a niekde treba zacat. Mozme to samozrejme spravit tak, ze budeme rok chodit do jedneho podniku, a potom napiseme jedno suborne dielo s dojmami. Samozrejme, ak dovtedy spomienky a zazitky z predoslych navstev nevyprchaju. Alebo to mozme urobit tak, ze tam budeme chodit postupne a kazdy napise recenziu so svojho pohladu. A toho si bol prave svedkom. Niekde zacat treba, toto je prve hodnotenie.

    Ci patri Romanovcom alebo nie sme ani nerozoberali, ani to nie je dolezite. Majitel samotny ale dolezity je, pretoze absolutne urcuje charakter podniku. Ak ho ma len na srandu, podla toho aj vyzera. Alebo ak nuti staff ponukat ako prvu tu najdrahsiu vec, alebo ho nevie natolko vychovat, aby sa k hostom spraval uctivo a nie na zaklade handier.

    ako vravis, uvidime co bude dalej.

    Odpovedať
  36. K celej tejto debate napisem len jednu ludovu pravdu. Dobra restauracia je plna restauracia…

    Odpovedať
  37. Michal: viem presne kam smerujes, ale ani toto nie vzdy to plati.

    Aj cinske fastfoody v obchodnych centrach su plne, ale ked prechadzam okolo, tak sa mi dviha zaludok zo smradu z kuchyne ;-) Potazmo ide o restiku, kde v okoli nie je nic ine a ludia skratka vezmu zavdak aj tomu.
    Nevravim, ze toto je pripad prave Parcafe, len vravim, ze sa na toto pravidlo neda vzdy spolahnut. Zalezi od situacie.

    Odpovedať
  38. michaela

    my sme asi mali velku smolu, lebo sme sedeli s priatelom na ich terase presne 30 minut bez najmensieho povsimnutia, nedostali sme za ten cas ani jedalny listok.

    par ktory sedel na opacnom konci terasy obsluzeny bol a ten casnik ktory ich obsluhoval sa ani nepozrel nasim smerom..tak sme odisli a neviem ci sa tam vratime..

    jedine ak by som sa dozvedela ze v lavej casti terasy sa z nejakeho dovodu neobsluhuje a sa tam chcete najest musite si ist objednat k baru :)

    ps. ale cigareta zadarmo v takom peknom prostredi tiez padla dobre

    Odpovedať
  39. ak sa vam stalo nieco taketo, mali ste ist k baru, dat si zavolat prevadzkara a jednoducho mu oznamit, kde ste sedeli, ako dlho si vas nikto nevsimol a povedat, ze odchadzate. Robim to bezne, ak sa mi to stane. Naposledy v poloprazdnej kaviarni, kde boli na rajone 4 baby, z toho 2 usilovne pucovali celych 15 minut stoly naokolo. Prevadzkarka na mna pozerala ako vyorana mys, ked som jej to oznamil. Ako danu informaciu spracuju, je uz samozrejme vec majitela a jeho personalu, ale odist bez toho aby sa clovek ozval tiez nie je v poriadku, inak sa tu fakt nic nezmeni.

    Odpovedať
  40. michaela

    to sme urcite mohli spravit. ale hlad zvitazil..

    Odpovedať
  41. par cafe je najlepsia restauracia v akej sme kedy s manzelkou boli.

    Odpovedať
  42. kryštál

    vodu v reštikách vôbec neriešim, pokiaľ mi automaticky nedonesú evian. v parcafe sme boli raz a dost sa nam pacilo. obsluhoval nas dusan, myslim, ze je rodak z balkanu alebo snad rumunska a je skvely, pamatam si ho este z el gauco. takze sa nam venoval uzasnym sposobom a nemal problem ani s jahodami a poziadavkou na horku cokoladu po polnoci. o kazdej flasi vina, co sme si objednali, sme si vypoculi „rozpravocku“ a ti, co sa v tom vyznaju, tj nie ja, s jeho somelierskym vykonom boli velmi spokojni.

    Odpovedať
  43. do parcafe sme zabludili asi pred mesiacom a natrafili na ich nedelny brunch. mala som z toho zmiesane pocity, najprv si nas casnik mierne premeral, ci vobec patrime do podniku tejto kategorie(nemam pocit, ze by sme vyzerali ako spod mosta). natrafili sme na posledny nefajciarsky stol, a casnik nam hned ponukol ich brunch. mne sobne to problem nerobilo, rada ochutnavam vsetko nove. ponuka jedal bola celkom fajn, skusila som prepelicu s gastanovou plnkou, ale na moj vkus boli male kusky (co nebol hlavny problem), ale prilis vela kosti, a plnka odpadavala, cize som najprv zjedla maso az potom plnku. polievka bola fajn, ryby mam rada,kusky ryb mohli byt vacsie. paella s kuracim masom bola dost pikantna, ale s morskymi plodmi bola vyborna, navyse jej extravagantna cierna farba tomu dodavala vacsiu exotiku:-)
    obsluha trochu viazla, vytvorila sa nam mensia hromada spinaveho riadu na stole, a ked sme si chceli objednat mneralku,musela som ist k baru. naopak kuchar bol super, velmi ochotny, doniesol mi ukazat ich pouzivanu sepiovu omacku. ponuka kolacov pri hlavnych jedlach trchu pokryvkavala.
    mam z toho zmiesane pocity, pojdem tam este vyskusat nejake „normalne“ jedlo z jedalneho listka a uvidime…..

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *