Kde sa dve bistrá bili, vyhráva zatiaľ tretie

Nedávno sme písali o recenziu na bistro Mondieu aj o treniciach, ktoré má so Shtoorom. Dnes už je všetko inak. Trojuholník podnikov na križovatke ulíc Ventúrska a Panská uzavrela kaviareň Fúz.

Vo Fúzovi som bol prvý krát asi týždeň po otvorení. Je v rožnej budove, kde bol predtým podnik zvaný café café. Vonku ešte nemali ani logo, zato vonku bolo požehnane stolov aj slnečníkov.

Prvá návšteva

Keď som vošiel, celý personál podniku nahlas pozdravil. Interiér je pomerne jednoduchý, na stenách preglejka aj zavesené stolové lampy, pár detailov ešte nie celkom dokončených. Bar je jeden biely pult, ale uprostred neho kraľuje chladiaca vitrína. Sú v nej všetky suroviny, z ktorých vám pripravia jedlo. U mňa je presne toto jeden zo základných kameňov dobrého bistra. Nie nabobtnaná ponuka, ale priznané suroviny.

Preglejka a stolové lampy na stenách

Jednoduchý ponukový list

Usadil som sa a pri stole sa objavila čašníčka. Bola usmiata a ako sa na nový podnik patrí, začala vysvetľovať ponuku. Mali ju na jednoduchom hárku papiera. Jedna polievka, tri šaláty, päť sendvičov. K tomu malé raňajky, koláče, káva a limonády. Žiadne knižky alebo magazíny.

Polievku dňa mali rajčinovú (1,90€), tak som ju rovno ochutnal. Priniesli ju so štyrmi kúskami bagety. Uprostred stružliny parmezánu a lístočky bazalky. Polievka bola hustá, bol v nej aj rozmarín, chutila naozaj dobre.

Ako druhé som sa rozhodol ochutnať cappuccino (2€). Vonku na slnečníkoch som videl logo Davidoff, tak som bol zvedavý, ako dopadne. Priniesli mi takmer ukážkové cappuccino. Možno malo o kúsok vyššiu penu, ale inak bolo výborné, biely kruh jemnej peny lemovaný pravidelným hnedým okrajom cremy. Chuťovo tiež dobré. Opýtal som sa mladého chalana s beťárskymi fúzikmi (zrejme jedného z majiteľov) akú značku majú. Vraj dve, spomínaná Davidoff je čistá arabika, druhá je zmes 80/20 od Piacetto.

Poslednú vec, ktorú som ochutnal, bol mrveničkový koláč so slivkami (1,90€). Bol studený, tak bol trochu tuhší. Možno by mu viac svedčalo, keby bol izbovej teploty. Inak chutil dobre, akoby som ho doma robil.

Druhý pokus

Na druhú návštevu som sa vybral o týždeň neskôr, v čase obeda. Podnik bol cez obed vnútri takmer zaplnený, ale obsluha stále rovnako usmievavá. S Mirom sme si dali ristretto a espresso (1,50€), ja som zahnal hlad bagetou Chaplin (4,90€). Je plná kozím syrom, šalátom, olivami a kúskami grepu. Čašníčka mi dala na výber, či chcem bielu, chlebovú alebo celozrnnú bagetu. Vybral som si chlebovú. Miro si chcel dať tekvicovú polievku, ale čašníčka nevedela odpovedať na otázku, z akej tekvice je a ako je pripravená. Ospravedlnila sa, odbehla sa opýtať a vrátila sa s podrobnejšími informáciami. Biela tekvica a koriander.

Inak, pečivo nekupujú, ale pečú na mieste. Myslím si, že ho nerobia kompletne, len dopekajú. Bolo by pekné, keby si všetko robili sami, ale som realista, rýchloobrátkové bistro nemôže stihnúť všetko. Riešenie, ktoré si vybrali, je podľa mňa na danú situáciu v poriadku a pečivo je chrumkavé. Vďaka tomuto majú pod kontrolou čerstvosť.

Najprv nám priniesli kávu. Namiesto loga kaviarne alebo značky kávy si Fúz vybral nápis „koffeein“. Milé. Káva bola vizuálne aj technicky v poriadku, ale cappuccino mi chutilo viac.

Espresso v kaviarni Fúz

Vtipná šálka

Netrvalo dlho a priniesli mi bagetu. Dva slušné a pekne naaranžované kúsky pečiva prepichnuté paličkou, vedľa kúsky šalátu s olivami a kúskami grepu. Plus malá miska s celozrnnou horčicou. Na grep som sa tešil asi najviac, bola ho tam len vzorka. Nakoniec to bolo aj dobre, príliš veľa horkosti by tomuto jedlu nepomohlo.

Sendvič z chlebovej bagety s kozím syrom

Bageta bola chutná a porcia patrične sýta. Bol problém ako zjesť priložený šalát bez toho, aby som sa umazal olejom, ktorým bol pokvapkaný. Namiesto vidličky som použil paličku, ktorá pôvodne držala celú porciu pokope. Neviem, či toto použitie bolo zámerom kuchyne. Ak áno, potom celkom fungovalo.

Záver

Po dojedení nechýbala od personálu otázka či chutilo a či sme boli spokojní. Boli. Kaviareň Fúz je pre mňa odpoveďou na všetky výčitky, ktoré som doteraz adresoval Shtoorovi aj Mondieu. Žiadne bombastické kampane ani vyhlásenia, žiaden prehnane akcentovaný interiér či identita. Tá teraz láme krk obom spomínaným. Ponuka vo Fúzovi je k veci a bez zbytočných rečí okolo. Napriek tomu nie je nudná a vidno, že sa snaží doťahovať detaily. Skrátka ukážka toho, že aj jednoduché veci môžu vyzerať a chutiť dobre. Ak s tým vydržia a priebežne budú obmieňať ponuku, bude to jedno veľmi slušné bistro.

Kaviareň Fúz
Ventúrska 2
Bratislava
www.fuz.sk, www.facebook.com/kaviarenfuz

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Komentáre (24)

  1. pozdávajú sa mi tieto recenzie, takže pôjdem Fúz skúsiť, ale musím niečo na tému dopekaného pečiva… niežeby som bola taká múdra, ale bolo mi pekárom vysvetlené… prax a legislatíva môžu spôsobiť, že pečivo je síce chrumkavé, ale inak vyslovene nehodnotné… mnoho pekární, ktoré tieto polotovary pripravujú ich robia zo sušených zmesí, v ktorých logicky nie je čerstvé nič… interná rada pekára znela, najčerstvejšie je aj najlepšie, takže denný chlieb a pečivo z miestnej pekárne, kde si cesto pripravujú samy… btw. takýto chlieb vydrží vláčny aj týždeň, pri krájaní sa vôbec nedrolí a chutí skvele až po druhú pätku :)

    Odpovedať
    1. Sylvia, dik za komentar aj postreh od pekara. Neni ani otazka, ze najlepsi je doma peceny kvaskovy chlieb, kde viem co donho davam. Plus vdaka kvasku ma aj uplne inu vyzivovu hodnotu ako cokolvek co kupim v obchode. To pre mna ale znamena, ze cokolvek ine uz nikdy nebude cerstve. Zo zmesiek sa dnes pecie aj v malych miestnych pekarnach, chcem vidiet ten chlieb, ktory v lanovej handre vydrzi tyzden a nebude sa drolit. Zvykol som si u nas kupovat prave takyto chlieb, z malej dedinskej pekarne. Vydrzal nanajvys 4 dni, potom sa zacal drolit. 4 dni, ale v igelite. A igelit jednoducho nie je dobry napad, chlieb je ziva vec a plesne nie su sranda. Nedavno som ten chleba pre tu srandu kupil a vytuhol uz o den skor. Pekaren skratka zacala niekde setrit. Vlastne nie niekde, ale na zakaznikovi. Malokto sa zamysla nad tym, co sa stava so vsetkym tym tovarom, ktoreho su plne regale a ktory sa nepreda.

      Mam sprosty pocit, ze ho necaka pekny osud a moze sa vracat do obehu v najpodivnejsich formach. Pretoze regale v supermarketoch su vzdy plne, poloprazdny regal by sa im nehodil do pekneho marketingu, ze maju vzdy vsetko. Na tuto zdanlivu hojnost nakoniec doplati zakaznik, lebo sa mu to skratka vrati spat. Prebalene a este menej kvalitne.

      Neobhajujem dopekane pecivo, naopak. Ale ak ho zoradim do radu napriklad s chlebom, do ktoreho pomleli stary, alebo chlebom, ktory sa rozpadne rovno po jednom dni, potom dopekane pecivo naozaj nie je to najhorsie co sa da na nasom trhu kupit. Kaviaren ma stale moznost hladat sposob, ako dat na stol lepsie pecivo, mozno budu mat stastie na takeho dodavatela.

      Odpovedať
  2. ja si myslim, ze ten napis Koffeein nebude nahody. sudiac podla zhodneho nazvu a pouziteho fontu, ako v pripade kaviarne Koffeein v Troch veziach, vidim tam spojitost ;)

    Odpovedať
    1. Nie spojitost, ale to iste logo aj to iste telefonne cislo, odkaz na koffeein.webiz.sk

      Odpovedať
  3. Rado Augustin

    Takze tiez s grepom? :) Inak, Kofeein je skrachovana kaviaren v Troch veziach. Neviem, ake maju pribuzenstvo, ale bol tam velmi podobny model – pult so surovinami, jednoduche menu. Tiez sa mi vo Fuze paci mensia afektovanost v celkovom vyraze, ako Mondieu.

    Odpovedať
    1. Ano, s grepom, isiel som tam s tym, ze si to dam. Aj mi ten Koffein pripadal nejaky znamy, nahoda to teda nebude

      Odpovedať
      1. Tak tak, Koffein v Troch veziach bol…osobne som tam chodila velmi rada, prijemna atmosfera, cerstve kolaciky, napocudovanie velmi dobra kava a strasne mily (aj ked hroooozne pomaly) casnik :-) Pojdem okusit do mesta.

  4. Preglejko

    No musim sa na tu „preglejku“ (takyto opis prostredia Fuza citam uz 2x) veru pozriet, lebo z fotiek mi to nepride ako preglejka, ale ako jednovrstvova dyha.. heh :) 1 vrstva dyhy nie je preglejka :D viac vrstiev dyhy = preglejka :)

    Odpovedať
  5. Po vela dobrych recenziach na webe sme sa s dcerou v sobotu 29.juna vybrali do Fuza. Prisli sme v case obeda a zial, narazili sme na zatvorene dvere. Ziadny oznam, ziadne otvaracie hodiny tak sme s dlhym nosom odisli do vedlajsieho Mondieu. Podla vsetkych informacii na webe uz mali mat otvorene. Boli sme velmi sklamane, pretoze sme sa na navstevu tohto bistra velmi tesili. Najviac nas prekvapilo, ze nikde nebola ziadna informacia o dovode zatvorenia.

    Odpovedať
  6. Viktoria

    Ja som tam tiez zasla na zaklade recenzie v sobotu podvecer. Boli sme tri, dali sme si kazda kavu a jedna aj bagetu. Kava bola vyborna, bageta tiez. Aj terasa s roznymi stolickami zaujimava, len asi este nemaju uplne zorganizovanu obsluhu, pretoze sme velmi dlho cakali aj na objednanie, aj na kavy aj na bagetu. Casnicka bola sice extremne mila a dva krat sa nam ospravedlnovala za cakanie, ale nakoniec sme boli trosku nervozne, pretoze sme kvoli tomu nestihali kino…. Napriek tomu dufam, ze sa pripravia aj na letne napory na terase a urcite tam este zavitam.

    Odpovedať
  7. Kedysi som chodil do Sthoora, ale islo to tam dole vodou, hlavne co sa obsluhy tyka. Je strasne pomala a ucet si chodim stale sam zaplatit do vnutra inac by som sa teda nacakal. Minule som bol prvy krat v Mondieu, je to vela kriku pre nic. Obsluha je znudena, dal som si cicerovu natierku, za 4e, a dostal som miniaturnu misticku 2x2cm, ktora by tak mohla sluzit maximalne na servirovanie arasidov. Ked som sa casnicke stazoval, ze je to extremne malo, hlavne za tu cenu tak mi povedala, ze nabuduce to spomenie v kuchyni. Lenze nabuduce ma tam uz urcite neuvidia. Tato okata kopia Sthoora je navonok pekna, no inac tam clovek len zbytocne vyhodi peniaze do vetra. Tak davam sancu Fuziku…. a dnes sa tam asi pojdem pozriet…

    Odpovedať
    1. Keď je reč poddimenzovaných dávkach, tak po zhliadnutí fotky fúzovej bagety mi napadlo, kde je tam ten kozí syr a či ho bolo v skutočnosti nejaké povšimnutelné množstvo.
      (Inak prečo tu všetci v diskusii píšete bez diakritiky, vrátane autora? Cítim sa ako v internetovom roku 1997, t.j. napriek suslavemu citaniu aj patrične mladší :)
      PéeS: firemné stránky fuz.sk majú parádne

      Odpovedať
      1. ja som tam bol nedavno, syra bolo dostatok, bez diakritiky z jednoducheho dovodu, pohodlnost a rychlost a pretoze mi na tom na tolko nezalezi :)

      2. Aj u mna bolo syra dostatok. Keby nebolo, urcite by som pindal.
        A dovod pre diakritiku je prozaicky, v praci aj doma pouzivam len anglicku klavesnicu, rovnako mam vo vsetkych technickych zariadeniach od mobilu az po telku nastaveny ako jazyk anglictinu a nie slovencinu. To ma zasa dovod ten, ze slovenske preklady uzivatelskych prostredi su kostrbate az zalostne.

      3. dík za odpovede, tá bageta (aj keď mne osobne pripadá drahá – nie na pomery centra mesta či podobne, ale subjektívne iba z môjho pohladu primeranosti výdavkov) sa potom aspoň oplatí, keď má niekto chuť, hlad, či len náladu vyskúšať (kozí syr je u nás stále pomerne vzácnosť, ak naňho človek dostane slinu).

  8. Boli sme vo Fuze 4 baby minuly tyzden. Obsluha bola pomala a domotana aj tam. Doniest dve bagety a dva salaty im trvalo neskutocne dlho a nakoniec este boli prehodene prisady medzi jednou bagetou a jednym salatom. Tiez pribor k bagete si bolo treba vypytat. Treba ale povedat, ze sa podnik k tomu postavil celom a ako „odskodne“ sme dostali cokoladovu tortu a jablkovy kolac na ucet podniku. Takze si to kompletne vyzehlili :D

    Odpovedať
  9. navsteva vcera (horuci vecer), na otazku co mate studeneho poradili studenu uhorkovu polievku a bola famozna, k tomu fajn pitie a velmi prijemna obsluha

    Odpovedať
  10. Ja som u Fuza bola vcera (11.8.2013) niekedy na obed. Velmi som sa tam tesila, lebo som pocula len chvalu a bistra velmi oblubujem. Tak som si aj s priatelom objednala limonadu a bagetu. na to, ze sme tam boli sami im to trvalo trochu dlhsie ako by som ocakavala. Ale to by mi nevadilo, nemali sme sa kam ponahlat. Co ma zarazilo bol vlas v dopekanej bagete (za co samozrejme kaviaren nemoze). Chutovo? Nema to na Shtoor alebo na St. Germain. Chybala tomu chut ktora by ma dostala, nieco vynimocne alebo nevsedne. Limonady, priemer ktory by som si vdaka sirupu namiesala aj doma. Ale cenovo to zodpovedalo kvalite.

    Odpovedať
  11. U nas s kamoskou dnes sklamanie. Dali sme si bagetu Chaplin (myslim). S kuskami mozzarelly. Chutila velmi dobre, kym dcerka nenasla na mozzarelle cca 1,5 cm muchu. Vyzerala zeleninovo, aj ked oni ju pripisovali mozzarelle, na kt. Bola prilepena. Personal podla nas situaciu neustal. Chceli, aby sme zaplatili celu sumu, pretoze oni nemaju moznost stornovat. Povodne som mala zamer zaplatit len pitie a croasanty pre deti a 2 bagety nie, kedze po spominanom zisteni sme na ne uz velmi nemali chut… Ja som to povazovala za ferovy deal. No nastala situacia ani z voza ani na voz. Ako sa ma podla Vas zachovat asertivny zakaznik, ktory vsak nechce ist do trapneho konfliktu? Poucte ma. Nakoniec sme zaplatili vsetko okrem tej jednej bagety, ktoru vraj budu musiet casnicky doplacat z vlastneho vrecka.

    Odpovedať
    1. Podla mna hosta nemusi zaujimat, ci to personal vystoruje alebo zaplati z vlastneho, to je interna vec podniku. Ako riesit takuto situaciu? Naozaj zalezi od konkretneho casnika, ak si nevie poradit s reklamaciou, treba si dat zavolat veduceho. Z toho, co pisete, ste minimalne uspesne vyreklamovali tu bagetu. Aj ked, v dobrych podnikoch vam nielenze automaticky nezarataju reklamovanu polozku, ale pridaju navrch dezert alebo nejaku malickost. Co sa navyse v tomto istom podniku stalo, podla toho, co napisala nizsie v postrehu rad.

      Odpovedať
  12. Napisala som majitelovi slusny mail. Ospravedlnil sa za „ludsky faktor“, kt. zlyhal a pozval nas na cokolvek z ponuky. Uz tymto gestom mi napravil chut, takto som si to predstavovala, skoda toho handrkovania s personalom. Ale asi sa budem bat sa tam ukazat:)

    Odpovedať
    1. Naopak, nebal by som sa tam ist, tym skor, ked sa to takto odvinulo.

      Odpovedať
      1. Nemam problem sa tam vratit o nejaky cas a aj si normalne zaplatit. Teraz by som sa tam ale asi necitila prijemne, zvlast keby som tam mala prist, pytat si jedlo zadarmo a vracat sa k problemu. Co som chcela dosiahnut, aby si stanovili nejaky interny system, ako reagovat v takychto pripadoch, to sa snad podarilo a uz to hadzem za hlavu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *