Bistro, ktoré sa nebojí piecť vlastné koláče a nepredáva kolu

Nedávno v Bratislave otvorili novú kaviareň. Či skôr bistro. Volá sa Shtoor, a keď ho nájdete na Štúrovej ulici, zrazu pochopíte jej zvláštne meno. Vtip so Štúrom a jeho formou slovenčiny pokračuje aj vo vnútri, kam sa len pozriete. Našťastie, útulnému dizajnu a milému konceptu sekunduje dobrá ponuka. Vyskúšal som tri krát, kým som sa pustil do recenzie.

Prvý dojem

Koncept je dobrý. Konečne si bežná kaviareň povedala, že veľa vecí dokáže spraviť sama. Od limonády cez zákusky až po sendviče.  Tak sa stane, že na stole nenájdete tucet ohlodaných ponukových listov najrôznejších značiek. Len vkusné čerstvé kvety. Interiér je príjemný, napriek tomu sa mi zdalo, že občas hanebne mrhá miestom, najmä v prednej časti. V zadnej a kľudnejšej, s pohodlnými kreslami, to problém nie je. Celkovo má tento podnik šancu ťažiť z umiestnenia, obrovských výkladov a pozorovania ruchu prešporskej ulice. Podnik patrične srší hrdosťou a prsí sa kvalitou, tak na oplátku volím tri návštevy a poriadne otestovanie pred samotnou recenziou.

Pomarančovo-čokoládový koláč

Obsluha je príjemná a úctivá. Ako prvé som ochutnal kávu (1,30€) a pomarančovo-čokoládový koláč (2,50€). Káva je Bazzarra a na stôl prišla trochu viac horúca, než je zdravé. Inak bola v poriadku, rozhodne z tých lepších, aké v Bratislave dostanete. Potešil cukor s logom podniku, ale ešte viac brusnicový biscotti a pohár čistej vody. Koláč bola čistá radosť. Plát krehkého keksíkového cesta, v ktorom som rozpoznával aj ovsené vločky. Na ňom vrstva čokoládového krému a navrchu pomarančová vrstva. Nie nejaká ustráchaná chuť v pozadí. Tento zákusok sa hrdo hlásil k svôjmu pôvodu. Ako ozdoba plátok stočeného čerstvého pomaranča. Bravo a veľké zamávanie z diaľky česko-arménskemu medovému koláču.

Pár detailov na vylepšenie

Počas ďalšej návštevy skúšam sendvič. S vajíčkovou plnkou a jemnou šalotkou. A opäť kávu. Sendvič bol bohato plnený a zdobil ho čerstvý šalát s rajčinou. Preliaty olivovým olejom. Aj toto jedlo dávalo najavo, že dostávate za svoje peniaze dobrotu. Cibuľka bola jemná, chuť príjemná. Jediným detailom bola vypadávajúca plnka, keďže bageta bola rozrezaná po celej dĺžke. Stačí nechať na jednej strane nerozrezanú a bude po probléme. (Krátko pred publikovaním som sa dopočul, že problém už nie je…)

Káva bola opäť horúca. Až tak, že som si skoro popálil pery. Kto by čakal aj spálenú kávu, toho prekvapím. Bola v poriadku, dokonca mala tigrovanú cremu. Problém je prozaický a pomerne častý v našich kaviarňach. Pozrel som na kávostroj a videl, že šálky nahrievajú hore dnom. Takže okraje sú horúce. Prečo? Pretože personál väčšinou prehodí cez šálky handru na sušenie. Ako hosťovi by sa vám asi nepáčilo piť zo šálky, na ktorej bola prehodená handra. Tak spraví personál kompromis. Šálky otočí hore dnom, tam handra nikomu vadiť nebude. Zlé riešenie. Radšej ako páliť hosťom pery, nájdite handrám iné miesto. Ohrievanie šálok od dna má ďalšiu logiku. Káva predsa nelevituje hore pri kraji, ale je naliata v spodnej polovici porcelánu. A presne toto miesto má byť predohriate.

Späť na Štúrovu ulicu, do bistra. Podobné výhrady môžno povedať priamo čašníčkam, ktoré ich zatiaľ prijali. Navyše podnik vo svojom profile na Facebooku sám vyzýva ľudí, aby povedali nahlas svoju prípadnú kritiku. Skrátka, aktívna komunikácia. Zaujímavé je, že podobné koncepty fungujú v takmer tesnom susedstve. A napriek tomu mám z nich trocha umelohmotný pocit, bez iskry a nápadu. U Shtoora cítiť energiu, ktorú do miesta vložili majitelia.

Quiche, mokka torta a korenená oranžáda…

Korenená oranžáda a ľadový čaj

Na tretiu návštevu pozývam mamu a tentoraz skúšam ešte viac. Začínam s korenenou oranžádou (1,20€ za 3dcl) a ako jedlo si dávam quiche s kozím syrom a kôprom (3,70€). Práve pri oranžáde si zrazu uvedomujem prekvapujúci fakt. V tomto podniku nemajú kolu! Len vlastné limonády, citronády, bazovice a ľadový čaj. Oranžáda je z vytlačeného pomaranča, decentne ochutená klinčekom a škoricou. Nie je zbytočne sladká a smäd uháša spoľahlivo. Quiche prichádza na stôl s oblohou, ktorú som už zažil pri sendviči, no tentoraz je bohatšia o cherry rajčiny a viac šalátu. Kôpor je voňavý a porcia primeraná. Obsluha je milá a ochotná, sú ale momenty, kedy je mierne dezorganizovaná a čakáme trochu dlhšie.

Po chvíli ochutnávania sa postupne začnú objavovať chute. Cítim kávu a cítim čokoládu. Veľmi sýty koláč s plnou chuťou.

Mama si dáva už raz vyskúšaný pomarančovo-čokoládový koláč a ľadový čaj. Koláč znovu skvelý, akurát sa vytratila ozdoba v podobe krúžka pomaranča. Ľadový čaj (1,20€ za 3dcl) bol trochu bezpohlavný, ale pomohlo mu trocha citróna, ktorý sme dostali k priobjednanému horúcemu zelenému čaju (1,80€). Neodoláme a rozhodneme sa pre ďalší koláč. Mokka tortu (2,20€). Na stôl prišla nenápadne. Hnedý trojuholník. Príjemne vychladená, naspodu s tuhším korpusom a nadýchanou hornou vrstvou. Po chvíli ochutnávania sa postupne začnú objavovať chute. Cítim kávu a cítim čokoládu. Veľmi sýty koláč s plnou chuťou. Zároveň si myslím, že tento zákusok môžem prehlásiť za to najlepšie, čo som zatiaľ u Shtoora jedol.

Záver

Rozhodnutie je jasné. Viac takýchto bistier! Konečne niekto, kto nedegraduje sám seba do predajcu polotovarov a prihrievača jedál, ale prináša vlastný nápad a energiu. Akurát stačí trochu popracovať na detských chorobách a postarať sa o to, aby detaily v dizajne kaviarne zbytočne prebíjali detaily v podávaných jedlách. Držím palce.

Ešte doplním, že v bistre sa nefajčí a k dispozícii je WiFi.

Doplnenie (26.08.2010)

Jedna komentujúca pod článkom naznačila, že koláče môžu byť z polotovarov. Chcela vraj kúpiť celú tortu a podávali jej ju mrazenú. Nuž, ak ide o polotovar, tak je možné že sa dopeká na mieste. Ak je to ich produkt, tak je celkom možné, že ich sami majú urobené do zásoby. Opýtali sme priamo Shtoora. Verejne sa vyjadrili, že koláče sú ich vlastné. Bravo.

Shtoor – home made café
Štúrova 8
Bratislava
www.shtoor.sk

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Komentáre (63)

  1. Neda sa nez suhlasit. Z drobnych chybiciek by som snad spomenul este fakt, ze masovy sendvic zatial nemali ani raz. Ked je nesympaticky na pripravu, tak na co je v ponuke. :-) Na kave je velmi vidiet, kto ju prave robil (teda ja to samozrejme neviem, ale barista skills sa prejavuju) a wifi je zaheslovana (nepotreboval som ju, len som skusal, preto som si ani nepytal heslo od personalu).
    Inak sa mi podnik okamzite zapacil a rad sa tam bude vracat. Obsluha je velmi mila, asi som mal stastie, lebo ja som prilis necakal ani raz. Odporucam skusit aj ostatne kolace – napr. cokolodovy s hrozienkami nevyzera nijak extra, ale je vyborny!

    Odpovedať
  2. Masovy sendvic mavaju, i ked je pravda ze nie vzdy.. treba vyskusat citronovi limetovy kolac.. odporucam !!! este by som privital aspon rano cerstvy pomarancovy fresh a maly stojanovy popolnik pred podnikom :-))

    Odpovedať
  3. Peter Ondrejka

    pomarancovy fresh je pekna vec, ale na rano a hlavne na lacny zaludok v ziadnom pripade neodporucam :)

    Odpovedať
  4. Co sa tyka kreativy ohladom napadu je to fakt spickova robota, design napojakov v starosloviecine atd. Bohuzial je to v absolutnej disproporcii s ponukou a hlavne s jej kvalitou (zakusok resp. kolac som nemal, cize nehodnotim, okrem ineho vlastne kolace si robia v aj v Coffee&Co, odporucam). Ale spat k Sturovi.

    Dal som si bazovu malinovku a citronadu.
    Bazova malinovka zo sirupu – chut bazy sa dala ledva tusit.

    Citronada – stava z citronu zaliata vodou, ziadny cukor, pripadne moznost sladit a ani platok citronu, vysledny efekt citrodeko zaliate vodou. Oba napoje boli navyse vlazne, cize diskusia o osviezeni nepripada do uvahy.

    Takze co sa tyka podavania pitia, je to level skolska druzina.
    Co sa tyka jedal, skusil som sendvic s vajickom a kuraci s paradajkami.

    Oba sendvice boli mierne obschnute a tvrdkaste, cize ziadne vlastne ani len dopekane pecivo, co je v dnesnej dobe standard v bistre, ktore ponuka sendvice.

    Vajickova pomazanka/plnka bola prakticky ta najhorsia co som kedy konzumoval, o salotke a cibulke som sa dozvedel iba v jedalnom listku. Cela pomazanka bola silne majonezovo-horcicova. Kuraci senvic ma tiez nijako neoslovil – velke zvance neochutenych kuracich prs, kvantum majonezy a cherry paradajky.

    Co sa tyka obsluhy, 2 sympaticke damy sa sice nezabudli 3x opytat ci je vsetko v poriadku, no s ich obsluhovanim to bolo dost chabe. Beriem to tak, ze su nove neskusene a naucia sa, pripadne pochopia, ze to nie je praca pre nich.
    Mozno sa vam zda moja kritika nekompromisna, ale uvedomme si ze hodnotime stylovy podnik na hlavnej triede, nie provincne bistro.
    Vsetky tieto nedostatky sa daju doladit, ale pokial sa v najblizsom case neuskutocni revolucia v ponuke a servise, je tento napadity mily projekt odsudeny k zahube.

    pevne verim, ze sa to nestane a drzim palce.

    Odpovedať
  5. Peter Ondrejka

    a znova sme tam kde aj pri inych hodnoteniach. niekto ma skusenosti dobre, iny naopak zle… som zvedavy ako sa to bude dalej uberat a drzim palce

    Odpovedať
  6. My sme boli v Shtoorovi trikrat.

    Na designe a koncepte nie je co riesit. Na Slovenske pomery a cenovu kategoriu naozaj TOP a originalne.

    1. Navsteva: Dali sme si len napoje. Priatelka mala to mega frappe, pochvalovala si, ja som mal velku korenenu oranzadu. Vsetko skvele a odisli sme so skvelym pocitom

    2. Navsteva: Dali sme si napoje a sendvice s kuracim a pecenymi paradajkami. Moja oranzada bola mierne bez chuti a bolo mi za tou z prvej navstevy clivo. Sendvice vyborne. Dobra cesnakova majoneza, prijemne nakorenene kuracie a sladkaste pecene paradajky. Vzniesol som pripomienku, ze sa to neda gustiozne jest, pretoze majoneza vyteka a riesenim by bola jedna nenarezana strana. Pribor je k sendvicu zbytocny uz len vzhladom na historicky povod tohto slova. Obloha boli kusky salatu so cherry paradajkami, pofrkane virginom. Mnam.

    3. Navsteva: Nedali sme si nic, pretoze si nas pocas 15min nasej navstevy nikto nevsimol a to sme sedeli v prednej miestnosti. Dievcina za pultom bojovala s 2 Latte a jedna pobehovala hore dole. Ked sme sa zdvihli, tak nam povedali dovidenia.

    Obavam sa, ze najvacsou slabinou tohto podniku bude prave personal (koniec koncov ako vsade inde), lebo ak si udrzia kvalitu napojov a jedal tak to bude jediny dovod, preco by mohli stracat zakaznikov. Kazdopadne im drzim palce a snad si to u mna pocas dalsej navstevy vyzehlia.

    Odpovedať
  7. Personal je klasicky achilova pata gastronomie u nas. Uvidime.

    Rujir: ten keksikovy s hrozienkami som prave vyskusal. Bol chutny, aj ked na moj vkus trochu suchy. V spojeni s kavou ale vyborne.
    A propos, uz som si nepopalil usta na salke, pozrem na stroj a salky otocene. Bravo! ;-)
    Takze zatial: u mně dobrý…

    Odpovedať
  8. Podnik povazujem za velmi prijemny a zatial mu nemam co vytknut.

    Mam len jednu pripomienku k Vasim pripomienkam o nahrievani salky.
    Salky otocene vrchom nadol maju zmysel:
    1. ak sa nahodou nie velmi casto pouzivaju (napr. zadne salky) nenapada do nich prach. Zmysel pri kaviarenskej praxi – ak je naval potrebujete pracovat rychlo nemate cas oplachovat a susit salky (oplachovanie sposobuje aj ochladenie salky)
    2. kava sa ma podavat co najhorucejsia (vtedy su v nej rozvinute vsetky chute) comu napomaha aj prave dotycna dokladne vyhriata salka, pretoze ak robite viac kav naraz pre jeden stol, prve vam vdaka tomu nestihnu vychladnut, takze na stol ich prinasate aj nadalej teple
    3. salka otocena dnom naspodok nie je rovnomerne nahriata pretoze teplo z kavovaru jednoducho unika. Nedajboze ak su na sebe polozene dve, tak vrchna uz vobec nie je spravne nahriata. Nahriaty spodok nema absolutne zmysel pretoze kavu nepijete zdola. Rovnomerne nahriata salka taktiez napomaha rozvinut chute kavy.

    Pre tych, ktorym kava mozno nie velmi chutila mam tiez jednu radu. Kavu treba vediet pit, lebo aj to ju ovplyvnuje, nakolko jednotlive jej zlozky a chute sa mozu rozne usadzat. Pred prvym napitim treba kavu premiesat, aby sa v nej zmiesali vsetky chute a vrstvy ktore ma. Takisto pred napitim sa treba napit aj vody, aby ste si svoju chut v ustach neutralizovali a nezhorsovali chut kavy inymi pachutami po roznych urcite vynikajucich sendvicoch (ale neverili by ste ako kazde jedlo, co st5e predtym jedli dokaze chut kavy pozmenit).
    A ak nepomoze ani toto, tak je uz naozaj chyba v priprave kavy – neocistena paka na kavu (kava v nej usadena sa prepaluje=horkne a co je este horsie usadza sa aj v hlavici kavovaru a tym ho aj nici, ked sa tam pripaluje), zlu chut ma urcite aj studene kava, alebo kava s pokazenym mliekom (pre tych co si ho do nej leju)…atd…

    Co sa tyka utierok susiacich sa na kavovare je to naozaj bezna barmanska prax, ktoru najdete kdekolvek a nielen na Slovensku. Takisto to moze byt aj dovod prehrievania salok, pokial kavovar prilis hreje (vacsinou vsak teplo z kavovara, ktore unika do salok je primerane a salky nie vzdy uplne vyhreje, a tak sa aj preto prikryvaju utierkami, aby neunikalo prilis). kazdopadne je to vec, ktore treba zvazit, ak kavovar sam o sebe vyhrieva salky dostatocne.

    Neviem kolki z vas pracovali uz v kaviarni alebo nejaku vedu, alebo robia s kavou, ale ja som si uz nejake tie zaskolenia absolvovala a toto su veci, ktore nam teda spominali na kazdom a myslim si, ze maju zmysel (hlavne to nahrievanie salok).

    Odpovedať
  9. a este jednu vec, co by som odporucila veducej casti SHTOORa – zvazit nastavenie gramaze kavy, aby mohla chut intenzivnejsie vyniknut. Na blocku z kasy je napisane 7g, ale myslim si, ze 7.5 -8g by vobec nemuselo uskodit :)

    Odpovedať
  10. S gramazou suhlasim, pri mnohych kavach je 7g slabota.
    Co sa tyka nahrievania a prasenia – trochu fyziky – teply salajuci vzduch vytvara prudenie, tak si myslim, ze ten prach tam jednoducho nema kedy sadnut (kavovar sa zvycajne nevypina, takze to v podstate hreje stale ako radiator.) Samozrejme, je to vec konkretneho stroja, ako silno hreje a ako si barista rozlozi na nom salky. Tu som si fakt popalil pery.
    Dostavam sa k handre, ktora ma zabranit udajnemu praseniu. Handra, aj ked sa primarne moze pouzivat len na utieranie cistych riadov, mi jednoducho pride negustiozna. Mozno som precivlively, ale jednoducho mi to tak pride.

    Cela debata je podla mna o individualnej situacii a cite daneho baristu. Sam musi zvazit, ci stiha, ci sa mu stihnu tie studensie nahriat a aku salku si vezme, ci zospodu, alebo vrchnejsiu. Jasne, casto na to nie je cas, ale ide skor o zvyk, vela veci clovek robi po case automaticky.

    Odpovedať
  11. Dušan Selecký

    no pekne sa to vsetko cita, ja len jednu otazku na Margot……kde mozem prist k Vam na kavu :-)
    Viktor ta prva foto kavy je urobena hned ako ju doniesli alebo neskor ?…….crema je len po okraji, dakujem

    Odpovedať
    1. Myslim, ze to uz bola odpita kava

      Odpovedať
  12. Dusan: momentalne nikam pretoze nepracujem :) ale myslim si, ze na dobru kavu mozem odporucit aj rovno do SHTOORa… bola som tam uz niekolkokrat a kava bola vzdy dobra (okrem jedneho razu, kde som citila taku spaleninovu horkost – neocistena paka?) a sice tu rozoberame SHTOORa, ale na velmi dobru kavu sa urcite oplati ist aj do Cassa Del Caffe na Dunajskej :)

    Odpovedať
  13. Vcera 4ta navsteva.

    Obsluha opat bez organizacie, „ako utrhnuty vagon“. Ked sme prisli a ledva sme si sadli, tak sa nas pytala slecna, ci si chceme vybrat alebo vieme co chceme. Chceli sme si vybrat, lenze to bola chyba, lebo sme cakali dobrych 10min kym prisla opat. Medzi tym s kolegynou davali dokopy sendvice.

    Sendvice boli skvele, fakt uzasne. Kazda chut vyladena, nic nevadilo. Vypoculi pripomienky o nenarezanej strane. Jediny problem bol, ze priatelka dostala v podstate mix dvoch sendvicov, skratka ingrediencie boli ine nez mali, ale vysledok bol skvely, tak sme to ani neriesili.

    Mne sa zda, ze tam pracuje personal, ktory o tejto praci absolutne nic nevie. Nechcem polemizovat, ze ci su to rodinni prislusnici alebo znami, ale ak sa v dohladnej dobe personal nezlepsi, tak tam bude v piatok vecer byvat rovnako prazdno ako tomu bolo vcera. A to by bola vazna skoda.

    Odpovedať
  14. Po viacerych recenziach, som sa aj ja s priatelkou rozhodol opacit tento novy podnik.

    Myslim, ze sme mali privelke ocakavania, pretoze celkovy vysledok prvej navstevy bol dost zmiesany. Zhrniem to len v bodoch:

    – obsluha je naozaj roznoroda… sice u nas bola jedna slecna hned, no akonahle doniesla jedlo, potom uz o slecne nebolo ani chyru ani slychu… kavu sme si museli objednat po 10. minutach cakania u druhej servirky, pricom sme ju nakoniec nasli pri pulte…
    – mal som kuraci sandwich s paradajkami… vobec sa mi nezdal nejaky oslnivy… privela majonezy a oleja na moj vkus, salat sice fajn – no paradajky v nom normalne (povedal by som „tescacke“) pricom skor by mi tam sli cherry paradajky
    – limonada bola taka… no obycajna… ja viem, ze niektorym sa to paci, no 1.5 eura za pol litra podla mna hodna nebola… a dost ma zarazilo, ze za 0.3L pytaju 1.2 eura, pricom potom vypisuju stranu o tom ako podporuju pitny rezim atd… ked chcu byt ferovi, tak nech daju 3 decovu za 90c
    – quiche tiez nic moc… taky neslany, nevyrazna chut… cibulka tam moc citit nebola a opat poriadne mastny a oleja na moj vkus primoc

    – kava bola ok, no nebol som spokojny s tym, ze voda k nej nebola automaticky donesena a ked uz som si ju vypytal, doniesli pohar vody len mne, priatelka si asi mala tiez specificky pytat svoju…
    – salky nejdem moc komentovat, dekor kapucino salky bol vhodnejsi skor pre cajovnu
    – mam 2 metre a dobre som si kecku buchol do tej zarubne medzi dvoma izbami… ked uz maju take male dvere… mali by tam mat vystrahu

    Urcite ocenujem atmosferu a napad, taktiez snahu o zlepsenie. Prvych par tyzdnov mohli rozdavat „comment“ karticky zakaznikom a za pozorocnost podniku (ci kusok kolaca alebo zlavu na dalsiu navstevu) mohli solicitovat konstruktivnu kritiku podniku… Myslim, ze ceny sandwichov/kolacov su troska privysoke… kava sa mi zdala velmi prijatelna (po zdrazeni cien napr. v Coffee & Co.).

    Celkovy dojem je taky, ze vratit sa vratim zatial len zo zvedavosti za par tyzdnov, aby som sa pozrel ci spravili nejaky progres…

    Odpovedať
  15. myslim, ze komunikacia s konstruktivnou kritikou je celkom rozbehnuta na ich FB stranke. Prave tam riesia tusim cibulu v sendvicoch ;-)

    Odpovedať
  16. Ja som bol v cafe shtoor raz. Prostredie pekne, znackakavy dobra – bazzaru mam odskusanu, sendvice ok, az na par uz vyssie popisanych vyhrad. Najvacsi problem – obsluha. Nas vsak obsluhoval pan nad 30, predpokladam, ze to bol majitel, ktory bol sice ochotny, ale o obsluhe nevedel nic a vsetko nam nosil na tri razy. Potom nas obsluhovali uz len dievcata, to bolo lepsie, ale cakali sme dlho. Myslim si, ze tu nie je problem personalu, ale vedenia a systemu. Totizto bud tam mam tych dvoch ludi, ktori su ale spickovo vyskoleni, vedia presne, co maju robit, alebo ich zamestnam viac, aby sa stihalo. Osobne si myslim, ze (co ako skuseni a vycviceni/vyuceni) dvaja ludia na obsluhovanie, pripravu kavy, cerstvych domacich sendvicov, kolacov a limonad je malo. To by si mali uvedomit najma majitelia, lebo hoci usetria, ludia sa nastvu a nevratia sa.

    Odpovedať
  17. Dalsia navsteva: citrusovy kolac – pre mna najslabsi z ponuky zatial. A prepalene cappuccino, doslova bublinkovy kupel. Skoda, minule pri plateni, som pri bare videl jedno ukazkove, ktore akurat islo k zakaznikovi.

    Odpovedať
  18. Vcera sa potvrdilo to, co som vravel minule – strasne zalezi, kto tu kavu robi. Dal som si dve. Prva bola dokonala – snad prvykrat v zivote som mal v BA „tigra“ na pene, ani chutovo sa jej nedalo nic vytknut. O pol hodinu som si dal druhu a bol to taky slabsi priemer…
    Inak vcera som mal mokka-tortu a zatial je to pre mna TOP!

    Odpovedať
  19. No tiez som tam od svojho posledneho komentu uz znoiva bola a teraz sa stalo aj mne, ze som cakala, ale hned som si uvedomila preco. Sice nebolo uplne plno, ale v tom istom ase ako ja prisli dalsie 3 stoly, takze pre obslohu naraz 4 nove stoly, ktore treba obsluzit a jednoducho na to si clovek musi pockat, hlavne kym im to prinesu, predsalen aj kavovar ma svoje kapacity kolko kav dokaze spravit naraz a takisto sendvice sa nespravia za pol minuty…takze v takomto pripade som si rada aj pockala a precitala si zatial noviny. Mala som cokoladovy kolac – pre takych sladasov jak ja je te uplne idealny :)
    Kavicka zial takmer bez peny (opadla?) :( Mozno si len treba usporiadat postupnost kav ako ich treba robit, pretoze spolu s mojou vynasali aj cappucino a latte, takze mam obavy, ze tie boli robene az po mojom piccole a to tam zatial chladlo a usadalo a vyniesli ich az naraz :(

    Odpovedať
  20. Zdravim, nemate niekto telefonne cislo na tento podnik – z ich webu som nic nezistila, otvorila sa mi len uvodna stranka(sice pekna, ale s minimom informacii).

    Odpovedať
    1. Pozeral som na ich FB stranke, ani tam nie je cislo. Bohuzial.

      Odpovedať
  21. brunteles

    Uz tam na FB cislo maju: 0948 777 403

    Odpovedať
  22. no neviem, aka je uroven slovenskeho zakazníka, ale na margo vsetkych tých pochval na torty a zakusky v Sthoore a coffe and CO: sú mrazené a pečene síce v peci na mieste v kaviarni, ale sú to polotovary- vopred zamrazené…Viem to, pretože som si chcela minule kupit celú tortu a upozornili ma, že je mrazená a mám si ju nechat volne na stole rozmrazíť….ako torta z Ikey….S cerstvými zákuskami ci domácou výrobou to nemá nic spoločné…preto v obidvoch kaviarnach tie koláče vyzerajú rovnako – nie sú vobec originálne, žiadna kvalita, prosto polotovar…Ak toto chválite, tak neviem….

    Odpovedať
  23. Vdaka za informacie. Ak su to aj polotovary, tak myslim, ze rozhodne z tych kvalitnejsich. Ci su originalne – v situacii, kde vsade ponukaju len marlenku je to minimalne konecne nieco ine.

    tak to vyzera, ze si asi este chvilu pockame na situaciu, kedy si kaviarne budu pripravovat vlastne veci, pripadne budu brat kvalitne z prevadzok, kde ich vyrabaju (ako napriklad jedna cokoladovna v meste berie tortu z jednej restauracie, ktora si ju vymyslela aj robi sama).

    Odpovedať
  24. Prave som si pozrela ich fotky na FB. Lakavy interier. Urcite sa pojdem pozriet a podla rady aj sendwich ochutnam :)

    Odpovedať
  25. fugu3001

    kontrolny nakup – kava lepsi priemer (co v bratislavskych podmienkach znamena tak~25-30% kvalita), kolaciky celkom fajn (mali sme cheescake a spenatovy), obsluha klasicke etericke elfske princezny z roklinky (alebo dubravky), ktore ziju 600 rokov, cas pre nich plynie inak :) ale velmi mile, s usmevom na tvari, starostlive, pozorne. co zasluzi naozaj pozornost je koncept a samotny interier, to ma naozaj dostalo. na miestne pomery prijemna zmena po vsetkych tych „cocacolahotapplelavazzamarlenka“ stejdzoch :)

    shtoor je stylovy, trendy, intelektualsky, hype a „ist do s~tu`ra“ je urcite buzz_word :))) takze tam teraz je furt narvano, co je vlastne dobre, aspon sa trochu odlahci pretazenemu cafe merian (http://www.cafemerian.sk) za rohom, ktore je imo mozno menej stylove, ale utulnejsie.

    pevne verim, ze navstevnost a uroven pojde len hore.

    vzdy, ked vidim takyto podnik v mojom meste, tak ma napadne jedna vec – kolko tak mozu platit vypalne alebo aky darebak v tom ma svoj podiel. pretoze bez toho to v tomto meste jednoducho nefunguje. a mozno v tom je cela bieda bratislavskych podnikov, ze ich fungovanie nezavisi od kvality, ale od uplne inych veci.

    Odpovedať
  26. Okoloidúci

    Citácia:
    (Doplnenie: ako sme sa neskôr dozvedeli, bistro používa zákusky vo forme polotovarov, ktoré si dopeká sama na mieste.)

    Bistro si nemôže „sama“ dopekať, ale môže si len „samo“ dopekať…..:-)

    Odpovedať
  27. fugu3001: nad tym rozmyslam vzdy aj ja. Podla mna vela ovplyvnuje vyska najmov a ine „vedlajsie“ naklady. Staci ist do Viedne a rozdiel v najmoch za takyto priestor bude neporovnatelny (pricom neporovnatelne su aj obe mesta, co sa dopravy, obcianskej vybavenosti a dalsich veci tyka…). Prelozene do slovenciny: ked kaviaren plati 6-7 tisic euro mesacne, tak je jasne, ze bude muset inde setrit. Menovite na surovinach a na personale. Oboje zle zle.

    Ale mozno tomu paradoxne pomozu velke nakupne centra, napriklad Eurovea, ze to potlaci ceny v meste smerom dolu (co pocuvam, tak vela firiem tam zdrhlo z centra). Bohvie.

    Odpovedať
  28. fugu3001

    viktor> ano, vela prevadzok zdrha do nakupnych centier, presne kvoli tomu … ale … ja tomu nejako neviem prijst na chut, 10 kaviarni v rade za sebou, 5 restauracii vo food_court-e, prefabrikovane kavy, klimatizovany vzduch alebo v lepsom pripade vyhlad na dunaj a dalsie tri prevadzky :///

    ja chcem asfalt, v zime clapkanicu pred dverami, smrad starych domov v lete, terasu a slnecniky nie na to, aby na mna niekto neplul z galerie, ked ide z butiku, ale aby mi nepalilo slnko do citronady, skutocnu kavu a zive holuby na namesti :) a ak maju byt tri kaviarne vedla seba, tak nie preto, ze som prave v casti objektu, ktoru architekt vymaloval na hnedo a povedal „a sem budu chodit jest a pit“, ale kvoli tomu, ze v tej ulicke vzdy boli krcmy a nic ine sa tam aj tak nezmesti :)

    Odpovedať
    1. ale ved vravim: ked bude konkurencia v najmoch, tak mozno tie mestske priestory budu lacnejsie a prevadzky mozno nebudu tlacene do toho, aby setrili na dvoch najnevhodnejsich miestach – surovinach a personale.

      Odpovedať
  29. Anka:
    podla vyjadrenia samotnej kaviarne su kolace ich vlastne. Ze boli mrazene moze podla mna znamenat aj to, ze ich maju spravene do zasoby, aby ich nemuseli narychlo piect, ked sa im nahodou minu. To len ako namatkove riesenie, ktore mi napadlo ako prve…

    Odpovedať
  30. SHTOOR home made cafe

    I oficjálňe do tejto debati zapojiť sme sa rozhodli. Veci mnohé rješime so zákazňíkmi našimi na našej stránke fejsbukovej (oficjálne stránki naše stále v príprave sú).

    Jesto bezpochibi pravdou, že obsluhi kvalita ňestála bíva a snažňe to napraviť chceme, lež pracujeme s potencjálom ľudskím a naviše novím, takže úloha to jest ňeľahká a vaše komentáre nám pomáhajú slabini odhaliť, za čo vám vďační sme.

    Kávi kvalitu zaručuje vítečná italská značka Bazzarra, ale samotné podaňje na jej vírobcovi záleží. Na záklaďe komentárov vašich našemu personálu širšie kávové školeňje rozhodli sme sa dať, hoci všetci základní baristickí kurz absolvovali.

    Koláčiki naše samotnou kapitolou sú, no ak ňjekto povje, že polotovarom sú, muselo ňepochybňe k akémusi ňedorozumeňju prísť. Od ich provopočjatku až po servírovaňje k vám sú ďjelom našim orginálnim, virábaním prjamo na mjesťe. Dezerti naše sa u nás ňeroďja, no vo forme vajec, múki, masla, čokoládi, či ovocja k nám prichádzajú. K účelu tomuto u nás osobitní človek zamestnaní jest.

    Každopádňe za vaše reakcje ďakujeme a bedlivo ich sledujeme, abi sme prípadné chibi napravili. I mi sme ľuďja ako vi a cjeľom našim jest vitvoriť prostreďje príjemné, kďe vítečné koláčiki, kávu, či sendviče dostaňete. Ňje jest ambícjou našou mišelinovské hvjezdički zbjerať, len príjemné poseďeňje pre nás a našich prjateľov doprjať, za ktorích vás raďi buďeme považovať.

    Odpovedať
  31. No, pre mna kolace ktire nuekti upecie, zmrazi a potom ohreje, nie su cerstve ale to je jedno. Ja som objavila v centre mesta kaviaren kde maju domace tahane strudle, zakusky- klasika, veyerniky, puncaky, kremese a tak. Vedla Mayera…

    Odpovedať
  32. Zalezi od kolaca a toho, ako sa podava. Ak sa zamrazi cerstvy a nasledne sa napriklad podava chladeny, potom v tom nevidim problem. Logistika v restauracii nie je sranda a viem si zivo predstavit, ze je realne problem zabezpecit situaciu, aby bolo vsetko v ponuke a napriek tomu bolo dobrej kvality. Ak sa trvanlivost zabezpeci chemiou a E-ckami, potom sa mozme bavit o kvalite, nekvalite alebo nedomacom kolaci.
    V tomto zmysle sa ja mozem opytat, kolko maju tie kremese v chladnicke vedla Mayera, kym ich predaju? Tym sa dostavam k podstatnej otazke: jedli ste us Shtoora tie kolace? Chutili vam? Asi ano, ked ste chceli kupit celu tortu… Potom?

    Odpovedať
  33. To bude presne rozdiel medzi Coffee & Co. a Shtoor.

    Nechcem bez dokazov polemizovat, ale ak je kolac pripraveny doma a potom zamrazeny, tak ok. O C&Co. som sa davnejsie dopocul, ze aj ked si kolace vytvaraju sami v nejakej vlastnej vyrobni, tak su napichane antioxidantami, Eckami a podobnymi smakmi, co zarucuje, ze aj bez zmrazenia vydrzia na pulte pomerne dlho. Kazdopadne, C&Co. nepovazujem za siet, hodnu navstevy a uz sa len obavam, kedy aj k nam dorazi tolkymi ospevovany Starbucks s ich hype-om.

    Odpovedať
  34. ad Anka: ty si ale o tým mrazených tortách hovorila v súvislosti s Coffe and Co., však? tam si to pečú a mrazia v ich pekárni v Modre, hovorila mi to kamoška čo tam brigádovala a píšu o tom aj tu: odkaz na tiny.cc

    v Shtoore sme minule chvíľu čakali na mokka tortu kým sa dopečie, čiže sme mali úplne čerstvú a bola to jedna z najlepších kupovaných tort aké som jedla

    Shtooru držím palce, troška zlepšiť obsluhu a výraznejšie ochucovať limonády a je to TOP :)

    Odpovedať
  35. Shtoor od zaciatku deklaroval, ze ma vlastne kolace. Preto maju denne len isty pocet druhov. Vzladom na styl ich komunikacie sa cudujem, ze Delikatesy rozputavaju negativnu PR kampan a skor doveruju anonymnemu komentu.

    Diskutujuci zrejme hodil Shtoor-a do jedneho vreca s Coffee&Co, kde sa skutocne kolace zmrazuju. Ale co je na tom? Pecu ich v Modre, vo vlastnej pekarni. Na zaklade vlastnych receptur. Bez margarinov, susenych vajec a kompromisov proti kvalite – po osobnej debate s vedenim nemam problem tomu doverovat. Pri takmer 40 prevadzkach v Cesku i na Slovensku skratka logisticky to nemozte zabezpecit inak. Myslite si, ze Starbucks alebo ktorykolvek iny retazec ich pecie priamo na kazdej prevadzke? (okrem anglickeho Pret-A-Manger, ten je na absolutnej cerstvosti postaveny)

    Shtoor je jedno male bistro, ktore tvrdi, ze vsetko ma cesrtve, to je iny pripad. Dobry pokus treba skor podporovat.

    Odpovedať
    1. Negativnu kampan sirit urcite nechceme a vec sme vyjasnili prakticky okamzite. Aj v tom je caro internetu, veci sa vedia vyjasnit velmi rychlo a podobne reakcie su len k dobru veci.

      Odpovedať
  36. Ja som si celu tortu nekupila ked som pocula ze si ju musim rozmrazovat… Tie kremese tam stoja asi den kedze ich predaju, ako mi povedali, pecu im Madarky zo Zitneho ostrova a kazde rano im cesrtvy tovar vozi sofer…ale ja nemam nic proti tomu komu co chuti a vopred podozrievat niekoho ze ako dlho mozu zakusky byt v chladnicke kym uch predaju je nefer… Ja som iba reagovala na nadpis ze si bistro samo pecie… Same si pecu aj Billa, Tesco pod.croissanty, rozky atd. ale takisto je to mrazdny polotovar a pecu to vo vlastnych konvektomatoch… Mne u nas chybaju tradicne pekarne kde sa normalne pecie chlieb a pecivo , ako napr. v Madarsku…

    Odpovedať
  37. Skusme menej konfliktne. A skusme sa bavit o bistre, nie o kremesoch. A o tom, ze bistro polotovar nepredava. Hotova a zamrazena torta jednoducho nie je polotovar. Polotovar je nedokoncena vec. Aby sme boli ferovi ;-)

    Odpovedať
  38. kristof kolumbus

    nemusi tam byt najhorsie ak vam vyhovuje platit 2.30 eura za jeden maly kolac a 1.8 eura za sacok caju

    Odpovedať
  39. Nemyslim si, ze by mali prehnane ceny, uz aj vzhladom na najom, ktory tam zrejme musia platit. Ak sa im podari vychytat tych par „detskych chorob“, tak z toho moze byt velmi prijemna kaviaren.

    Odpovedať
  40. kristof kolumbus: ty tam hlavne nemusis chodit ak ti je luto tych penazi :)

    Odpovedať
  41. Aký úžas, niekto v centre hl. mesta pečie dokonca vlastné koláče … obraz úbohej slovenskej gastronómie.
    (v Rakusku na lyžovačke sme si pochutili na koláčoch vlastnej výroby 3 000 m n.m., kde ich pripravovali pred očami zákazníkov – ťahané štrúdle, malinové torty, tvarohové, čokoládové …. a to bola samoobslužná reštaurácia)

    Odpovedať
    1. Poviem to takto: nemyslim si, ze vecnym nadavanim sa nieco v tejto krajine zmeni. Vsetci vieme, ako to so slovenskou gastronomiou je, tak naco mlatit choreho kona? Skor nacase zacat robit nieco preto, aby sa to zmenilo…

      Odpovedať
  42. To nebolo nadávanie ale smutné konštatovanie. A nezmení sa to ani pochvalami, že koláč chutí ako koláč a bageta ako bageta.Som si istá, že aj spomínaná kaviareň pôjde s kvalitou dole. Vysoké ceny ostanú a argument diskutéra, že vysoký nájom, je smiešny. To ma ako zákazníka nezaujíma. Navštívte tú kaviareň o rok (ak prežije) a napíšte dojmy …
    Ja neviem čo treba robiť aby sa to zmenilo a vy ?

    Odpovedať
  43. Lenze takto konstatovat mozme donemoty. Na konci sa nam ani neulavi, ani sa to nezmeni.
    V tej situacii akej sme, sa mi nepaci absolutne tvrdenie, ze kaviaren pojde dolu. Mozno sa to stane. A ak, potom taketo tvrdenia tomu len pomozu. A naco, aby potom clovek mohol povedat, ze ved aha, ja som to hovoril, mal som pravdu? Len pre tento pocit?
    Uz prvy krat po nadseni som bol presvedceny, ze miesto treba navstivit o par mesiacov, o rok, znova. A pozriet sa na posun.

    Recept na zmenu nemam ani ja. Ale za ten cas, co funguju delikatesy.sk som zacal byt unaveny neustalou kritikou, pretoze vidim, ze nikoho nikam neposunula. Ani podniky, ani mna. Na Slovensku chyba pochvala. Pretoze maximalna pochvala je, ak ta niekto neskritizuje. Pochvala sa skratka nenosi. Tak sa aj my necudujme, ze to u nas takto vyzera. Kedy ste naposledy niekoho pochvalili? Aj za malickost? ;-)

    Odpovedať
  44. Tak toto sa mu paci, naozaj na Slovensku nikto nevie nic pochvalit, ludia su podozrievavi a kriticki- prehnane, ale iba voci inym, nie voci sebe… Sama mam kaviaren a poviem vam, slov zakaznici su strasni- vsade hladaju chyby- ako v tych kolacoch, mam denne cerstve strudle a zakusky a kym cudzinci ich pochvalia a chuti im, Slovaci sa dobreze nepytaju na chem zlozenie prekaza im vsetko: prava slahacka je tucna, sprayova umela, ci je v makovej strudli naozaj mak a podobne… naozaj by vacsina Slovakov potrebovala viac empatia, pochopenia radosti zo zivota…

    Odpovedať
  45. katrena

    prave som si pomyslela, ze skoda, ze tu nie je „like“ ako na facebooku, lebo by som dala like sandre. lebo presne – to uz kam dopracovala slovenska gastronomia, ze tu hikame nad tym, ze niekto pripravuje vlastne kolace :)) zazrak to nevidany!!

    Odpovedať
  46. Prepáčte moju beznádej ale po tolkých sklamaniach v našich gast. zariadeniach som pesimista. Áno, rada pochválim, viem oceniť kvalitné chutné jedlo. Štve ma, že v iných krajinách to ide a štve ma, že čo má byť pri určitej kategórii zariadenia a cenách samozrejmé hodnotíme ako nevídaný počin. Ale máte pravdu, pochváliť treba. (Som jedovitá lebo posledný zážitok: odskúšala som si reštauráciu a faj, dalo sa, pozvala so tam hostí a totálny prepadák – to isté jedlo úplne nejedlé)
    Neporadíte prosím, kde sa dá ísť v BA najesť bez obáv? (pre strednú vrstvu :-)
    Prajem pekný deň!

    Odpovedať
  47. Verte mi, ze velmi dobre chapem aj beznadej aj sklamania. Tiez niekedy rezignujem a nepoviem nic. Zalezi ale velmi na podniku. Niekde nepomoze ani pochvala ani kritika, inde zasa vie pochvala nakopnut a prebrat.
    Ono na druhej strane, ked kazdy druhy radobypodnikatel ci mafian si otvori podnik, tak sa nemozme cudovat, ako to tu vyzera. Ale mozno aj na toto bude dobra kriza, ze spravi prirodzenu selekciu a preziju len ti dobri. V poslednom case som v tomto smere konecne optimista.

    Kde v BA dobre jest? To skor poradia ti, ktori tam ziju. Zopar tipov mam, ale dlhsie som ich nenavstivil, tak nebudem odporucat ;-)

    pekny vikend

    Odpovedať
  48. dnes vecer som stura skusil aj ja a az na extra palivu papriku v salate to bolo fajn, viac takychto prijemnych miest..
    sandra skus belavijo na dd, mna zatial nesklamalo

    Odpovedať
  49. muška vínna

    jedna navsteva, tri chyby.
    paci sa mi snaha o ideovu konzistentnost, aj ked nie je dotiahnuta – 7-rocnY alkohol, len spanielske vina.
    kvoli mne dotahovat nemusite, dlho cakat mozem na elektricku, ktora aj tak nepride, a okradnut sa ma pokusaju vsade.

    Odpovedať
  50. To ze ste paranoidny este neznamena, ze vam nejdu po krku…

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *