Antica Toscana – podivná hra na ristorante

Relatívne dobre ukrytá pri miestnom kostolíku, usadená v peknej časti Rusoviec, pôsobí talianska reštaurácia Antica Toscana ako ideálne miesto na víkendový výjazd za dobrým jedlom a kľudnou vidieckou atmosférou. Hladní ako psi sme sa vydali oblažiť dušu i telo do týchto končín, hľadajúc to, čo vlastne vždy: pôžitky, zážitky, slasť a raj.

Fantázia nám ale zabehla hneď skraja, keď sme boli pri vstupe do reštaurácie ohrozovaní majiteľovým boxerom, ktorý agresívne štekal a evidentne sa nedal odvolať. Psov sa nebojím, ale tento macík vyzeral ako milovník krčných tepien, tak mi trošku zatrnulo. Možno by eventuálne „prepáčte“ vec napravilo, ale nedočkali sme sa ho, a tak sa sobotňajší obed začal temnou šmuhou.
Ďalším čudným momentom bol pohľad na majiteľa reštaurácie – rozzúreného pána v najlepších rokoch, ktorý tak oduševnene a hlučne pucoval personál, že ani neodpovedal na náš usmiaty pozdrav. Hm, hovorím si, nenechám sa znechutiť. Deň blbec máva občas každý, nie?
Staff nás priateľsky vítal vo dverách, no keď sme požiadali o iný stôl (ten s našou rezervačkou mal výhľad na plastové hordy nealka za francúzskym oknom), čeľuste pôvodne usmievavých čašníkov stvrdli. Čudné, lebo okrem nášho bol obsadený už len jeden stôl. Ale to už bol náš osud spečatený.
Interiér reštaurácie ma zaskočil podobne ako vzhľad majiteľa – čosi netalianske; nepriateľské a studené priam kričí z oboch spomenutých. Nevľúdne, chladné priestory s chabým pokusom o vytvorenie talianskej atmosféry pomocou obligátnych cesnakových vencov a nejakej tej trikolóry. Finálny dojem však skôr depresívny ako útulný a domácky, ako sme v reštikách ala italia zvyknutí.

Keď som ešte stále plná nádeje a ochotná dať šancu (mojej návšteve predchádzali mnohé chvály od spolustolovníka) požiadala sebavedomého čašníka o radu pri výbere jedla, trošku ma zaskočila absurdná reakcia – „To sa asi u nás veľmi nenajete…“. Eh? Väčšia ústretovosť by možno nezaškodila a presviedčať obsluhu, že síce nejem mäso, ale snáď aj ryby či syry môžu byť dobré, mi nepripadá ako príliš veľká zábava. A keď sme sa ako predjedlo rozhodli napriek odporučeniu objednať pecorino (220 Sk) namiesto mozzarelly, zavrela sa nad nami brána pekelná nadobro. Čašník si neodpustil maličké naschvály až celkom do konca našej návštevy – vrátane veľmi ležérnych a zle načasovaných príchodov k nášmu stolu a sporadicky vrhaných mrzkých pohľadov.
Pecorino s miskou medu (výborná kombinácia!) zrelé a skvelé, káva silná, výnimočná. Špičkový dotyk Talianska. Škoda len, že to bolo jediné, čo bolo v Antica Toscana uspokojujúce.
Boli sme upozornení, že naše risotto s dubákmi (porcia za 250 Sk) sa bude pripravovať 40 minút, čo kuchári dodržali takmer perfektne. Respektíve – naťahovali nás ešte o niečo dlhšie. V menu je pri risotte rozkošnou talianskou neumelou slovenčinou pripísané: ‚Äûparmezán, veľa, pre dve osoby“. Keď risotti doniesli, hneď prvý pohľad priniesol sklamanie – šedá, nevábna hmota, ktorej sa nijako nesnažili dodať zaujímavosť oku lahodiacou úpravou; rovnako zjavné šetrenie parmezánom tomu nepridalo, bola ho naozaj len sem-tam štipka. Po opatrnom ochutnaní sa naše obavy potvrdili: risotto bolo nudné, mdlé, napriek dubákmi dodanej pikantnosti totálne bez chuti. Ďakovala som nebesiam za zvyšky pecorina, ktoré som hojne namočené v mede použila na prerazenie úbohučkej, slabučkej chuti tejto našedlej lži. Nezjedla som ani polovicu, asi som bola dosť plná sklamania a hnevu.
Moja šanca prišla, keď sa vo finále „náš“ čašník drzo pýtal, prečo som „tomu teda moc nedala, keď som vraj bola taká hladná?“ Povedala som, že mi jednoducho nechutilo. Zaskočene sa snažil vysvetľovať, že to môže byť tým, že je v risotto použitá ryža arborio a nie obyčajná biela… Ryžu arborio poznám.
A nie, tým to nebolo.

Verdikt: jeden a pol hviezdičky z piatich!

www.anticatoscana.sk

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Komentáre (41)

  1. po docitani tvojej recenzie som zo zvedavosti( co tak si na buducu vypravu vziat nejaku slusnu zrkadlovku a napr. zuriveho boxera alebo vyborne pecorino s medom odfotit?) otvorila stranky restauracie. Celkom ma oslovilo ,ze menu je dvojjazycne, v kazdej sekcii ma len niekolko poloziek,na strankach sa tvrdi, ze pouzivaju domace cestoviny a bio masko. Stranke by sa dalo vycitat mnohe,ale to je skor otazka pre majitela. V zasade by som tam zasla, preco nie. nasledne som narazila na tento blog odkaz na konecna.blog.sme.sk. Eva a jej spolocnici navstivili to iste miesto ako vy, lenze skoro o dva roky skor. Jej dojmy su uplne ine ako pri vasej navsteve. To ma stava pred otazku: zmenil sa kuchar?majitel sa prestal starat?zacalo sa na inkriminovanom mieste setrit?stali hostia sa prisposobuju klesajucej kvalite? hm…..
    Viem pochopit sklamanie z velmi priemerne pripraveneho rizota. Lenze , ak pokladam rizoto v kontexte talianskeho menu len za prvy chod, kde je hodnotenie dalsich chodov?Boli nejake?
    Co napoje? V reporte mi chyba akalkolvek zmienka o obycajnej vode. Co moze clovek ocakavat ak si jedlo chce/musi vychutnat bez vina? Ponukaju aj inu alternativu ako neperlivu Bonaqvu v 250ml baleni?
    Fajci sa tam v case podavania jedal?V akom stave su toalety?
    ospravedlnujem sa,za tak dlhy komentar, ale z prispevku nemam dojem,ze viem ako sa v Antitoscane vari:-/ mozno tam robia dobru kavu, ponukaju kvalitny syr ale varia mizerne rizoto.Nic viac.Skoda.

    Odpovedať
  2. O webstranke to urcite nie je, aj ked, samozrejme to moze o niecom napovedat.
    V Toscane som bol tiez asi pred dvoma rokmi a moja skusenost bola tiez opacna od Lenkynej.
    Co viem, tak majitel sa zrejme nezmenil, na danej adrese aj byva, iba ak by sa odstahoval… Co vsak neznamena, ze sa nemohol zmenit kuchar.
    Za dlhsi komentar sa ospravedlnovat samozrejme nemusis, prave naopak.
    Ostatne doplni zrejme Lenka…

    Odpovedať
  3. Som jedným z ľudí ktorí boli na návšteve s Evou. Od vtedy som tam bol min. 8 krát a naposledy v októbri minulého roku.
    Ani jeden krát sa mi nestalo že by som bol z niečím nespokojný. Jedlá vinikajúce obsluha tiež.
    √Åno na rizoto sa čaká 40 min. ale proste skôr orig. rizoto neuvaríš.
    Ak si ho samozrejme nedáš z mrazáku ohriate v mikrovlnke.

    Odpovedať
  4. ach ach, a je to tu!:-)
    radsej skor ako neskor… takze: opat opakujem, ze nemam patent na hodnotenie restauracii. moja skusenost bola len jedna a bola evidentne smolna.. ako pisem – kamarat, ktory ma tam vzal, tam chodi casto, rad a spokojne. recenzia vznikla v silnej emocii tesne po navsteve a naozaj to bol hodne neprijemny zazitok.
    ze sa jedlo nepodari, sa stane aj v najlepsich krcmach. casnik bol ale NESMIERNE drzy a to uz by sa stavat nemalo. rovnako ako zle psi a neochota vymenit stol. jednoducho – vela malych chyb personalu sposobilo, ze uz ma tam nedostanu! a moze mi tisic ludi povedat, ze je tam super, u mna si to proste pos..li.
    ale uz sa nebudem obhajovat:-))
    toto sa mi tam stalo, howgh. (a dokonala restauracia neexistuje.)
    :-)

    Odpovedať
  5. Lenka,
    na tvojom mieste by som bola odišla na začiatku. Neznášam personál tohto typu a odchádzam, je ejdno či z reštiky alebo obchodu.

    Odpovedať
  6. ak tam bol majitel a obsluha bola zla, tak by som mu to hned isiel povedat. Jedna vec je odist a druha vec je snazit sa veci zmenit. Sam od seba sa majitel neuvedomi, ak mu to nikto nepovie…

    Odpovedať
  7. pokiaľ nezačnú zamestnávať ľudí od fachu a nezačnú ich platiť tak, ako treba, nebude nikdy kvalitná obsluha.

    Odpovedať
  8. pravdu mas podla mna ciastocne. Hlavny problem nie je len v neprofesionalnom personale, ale hlavne v majiteloch. Ak ma majitel krcmu na vsetko ine, len nie na dobre jedlo, resp. nie je od fachu, tak podla toho vyzera aj vsetko ostatne. V Sydney tiez pracuje vela nekvalifikovanej pracovnej sily, ale osobne som mal to stastie na majitelov, ktori vedeli viest aj takyto personal, ucit ho, pracovat s nim, motitovat ho. A to aj ked zarobok nebol boh-vie-co…
    Krcma je ako male decko, musis ho mat stale pod dozorom. Staci mesiac a personal sa ti zvlci jedna radost. A cudovala by si sa, vyuceni ludia mozno este viac, pretoze poznaju system, vedia kde co nedoliat, kde ako ukratit. Tym samozrejme nechcem vsetkych hadzat do jedneho vreca, toto bola osobna skusenost mojho brata napriklad, ktory ma svoj podnik. Lepsie sa mu pracuje s novym clovekom, ako so zabehnutym, ktory ma svoje zlozvyky a grify.

    Odpovedať
  9. lenže ten majiteľ by aj musel mať zdanie, čo je kvalita a nie chcieť len za mesiac zbohatnúť na celý život. O tom to aj je.

    Odpovedať
  10. hm, ako vravi moj muz, vobec mu nevadia nespokojni stazujuci sa zakaznici.(ak ich nie je moc) Prave naopak,ak niekto nie je spokojny a da si namahu zavolat/napisat do firmy, firma casto ziska cennu spatnu vazbu. To by asi malo platit aj v pohostinstve:-) Ako pise Viktor, ak ma vsak pan majitel ine zaujmy ako viest svoju restauraciu, nikdy sa na tom mieste nebude varit dobre. Suhlasim aj s tym, ze dobry majitel vie vlastnym nasadenim motivovat aj svojich zamestnancov. Ak je vsak vyuceny casnik zvyknuty byt na hosta drzy a chce majitela okradat, ani zvysenie platu jeho spravanie nezmeni.
    Inak, v lete sa mi v jednej restauracii v podobnej cenovej kategorii ako anticatoscana stalo,ze som v rybacej polievke nasla maly kusok igelitu.Hm ..co robit,odlozit na kraj taniera a chutnu polievocku dojest?znechutnene ukoncit cely obed a ist dalej?Zavolala som casnika a polievku vratila, odniesol ju do kuchyne a vratil sa s tym,ze kuchar aj ON za restauraciu sa ospravednuju…
    Neviem ci bol chalan vyuceny, ale evidentne vedel ako sa ma spravat.Nie oduto, nie s kyslym ksichtom a tiez nie podlizavo.
    Mate niekto podobnu skusenost? alebo ste naopak po vynimocne dobrom jedle kucharovi podakovali?
    Ad.Lenka.Pis dalej, tvoj styl sa mi moc paci:-)Kritika navstivenych miest mi nevadi ak si to zasluzia. Mozno,az ta nabuduce niekde nastvu, vyloz si doma najprv nohy ,daj pohar dobreho vinka a nechaj emociu trochu vysumiet nech dostane priestor aj racio.:-)nech sa dari

    Odpovedať
  11. staznosti treba jednoznacne riesit a nevykaslat sa na to, inak sa nic okolo nas nezmeni. Vid moj davnejsi zazitok, este na starom blogu odkaz na klimo.blog.sme.sk pripadne tento odkaz na klimo.blog.sme.sk
    (kvoli ferovosti a pravidlam blog.sme.sk som nekopirovat tieto clanky sem, ale v buducnosti mozno podobne temy rozoberem aj tu.)

    germa: samozrejme, rovnako ako v kazdom inom biznise, ked je sef nafigu, tak neni o com.

    Odpovedať
  12. veď to. Keďže mám skúsenosti typu: „Čo mám s tým personálom robiť, nik nechce robiť v reštaurácii“, alebo „Ak sa vám nepáči, môžete ísť“, alebo riskovať, že ti napľujú do jedla, alebo urobia niečo iné? Čiže ak sa mi nepáči na začiatku – idem, ak v priebehu, tak čakám, ako sa to bude ďalej vyvíjať a ozvem sa pri odchode. Ale všeobecne ešte na SK platí, že majitelia nemajú šajnu o gastronómii, slušnom chovaní a obsluhe. A dokoca poznám prípady, keď personál sa snažil vylepšovať imidž, ale bol sfúknutý majiteľom. Ale niet sa čo diviť. Väčšine ešte stále stačí podošva na tanieri v sprievode ryže a zemiakov. Najviac ma však štve, že podniky, ktoré sa uviedli veľmi dobre a mali dokonca aj vynikajúceho kuchára, presedlajú po pár mesiacoch na slovenskú klasiku. Nechápu, že klientelu istí hlavne dobrá kuchyňa a personál. Dokelu, som sa nejako rozpísala:)

    Odpovedať
  13. doplnok – samozrejme nie všetci majitelia, aby som niekoho neurazila a nehádzala všetkých do jedného vreca.

    Odpovedať
  14. Přesně toto se mi stalo v Brněnské restauraci Zorbas, skvělé doporučení, jedna loňská velmi příjemná návštěva a nedávno velké zklamání – jakoby se změnil majitel, kuchař i personál!
    Pro Lenku: pokud by jste chtěla (a nechci tím lézt někomu do zelí), rád uveřejním nějakou vaši recenzi na Kolíčkovi, aby si Brňáci osvěžili krásnou slovenštinu! Zdravím!

    Odpovedať
  15. Poznam danu restauraciu dobre. Zazil som tam kvalitne jedla. Tiez som tam zazil viackrat cudnu obsluhu. Napriklad: Jedlo sa pripravovalo vemi dlho a nebol som na to upozorneny, i ked som mal stol rezervovany. Podarilo sa mi vyliat kolu, ale nikto mi ju nepomohol poutierat. Kuchar reve aj medzi hostami ako tur, na nohacj ma hnile sandale, a hostio nevnima. Ked idete do restauracie v zimnom obdobi, tak sa mi zda, ze na mna uz uz padne rakosie, ktore na stene drzi aj s pokrcenymi plagatmi asi len silou vole. Moja priatelka neje maso. Tak si dala hubove lasagne, ale cuduj sa svete, bolo tam mlete masko. Na otazku, preco nam to casnik nepovedal, som sa dozvedel, ze je ho tam len trosicka. Ak do Antica Toscany niekedy ist, tak urcite v lete, ked sa da sedoet vonku. To je pohode. Ak teda mate dost penazi na cestoviny, lebo 300 Sk je uz cena priam Europska. LEn mi sme este stale na predmesti. Takze zhrnutie. Ak majitel bude citat tieto moje riadky, tak si urcite zavola svojich kamosov dizajnerov z Milana, aby mu urobili look interieru. S personalom treba cvicit povinne tance ako sa spravat ku klientom a potom to bude celkom dobra restika. Howgh.

    Odpovedať
  16. Dear Lenka
    Mirko is writing, the owner of AT.I m slovak speaking but i prefer write in english cause i did not study slovak, Ur experience in our restaurant was bad how i can understand and this is very sad for me cause i try to do the best not only choosing the best products from my country but also trying to give more info i can about Toscan gastronomy,wines and culture ,(my family owns one of the most ancient wine shop in Siena).
    The only thing i can do at now is only to apologize with u and keeping in mind ur notes trying to improve always.
    Having a restaurant is a hard work,fortunately we have a lot of happy customers even if sometimes something may happens from our side and also from customers side< In this case i can tell u that the boxer called by all customers BUCHTA is everithing except agressive,i heard agressive dogs called Satan,Devil,Rambo….but i never heard about agressive dog called doughnut,.. :-))) …
    about the risotto is very hard and would be very stupid to say now …….was good…was perfect..or was ugly…….. may be that wasn t so good also my grandmother Lina from Siena(fantastic cook) sometimes did some mistakes , so i apologize with u, but the next time ..if never u ll come again …in mine restaurant or somewhere else if u r not satisfied is good education to call the chief and politly telling ur reason, be sure that i would tried to help u and to make u satisfied.
    Now is very easy to hide below a nickname and writing bad about people who try everyday to do the best,but i accept it and keep in mind.
    So thank u about ur critic, but remember a good critic needs also a skilled reviewer who has visited a lot of good restaurants, knows countries,traditions, wines,receptures and cultures and makes appropriate confrontations giving reasons made by knowledge and experince…and not by easy and light emotions.
    I always respect all people and the work of people, thinking twice before write or tell a hurried judgment.
    So a bad reviews is often more helpful than a good one,but is always important too who made it and which qualification has.
    Thank u very much, excuse the inconvenience i apologize and will pay more attention.
    Regards
    Mirko Berrettini

    Odpovedať
  17. Hello Mirko,
    Lenka is not hiding behind a nickname, all authors on this website (currently just the two of us) have profiles here on the website.
    She is currently away, but when she comes back, I am sure, she will reply.
    ciao

    Odpovedať
  18. p.s. For a good and proper Risotto…u need to use type..BALDO,CARNAROLI ROMA,SANT ANDREA,VIALONE NANO…..Arborio type is a very popular one but unfortunately not the best for risotto…is used in soups……and we never use in AT preparing our risotto…but for sure u know and felt it……Lenka…

    Odpovedať
  19. Ahoj Lenka,rad by som ti povedal že ma mrzí tvoj prví dojem z návštevy AT. No prípadne lepšia komunikácia s obsluhujúcim personálom,prispeje k správnemu výberu pokrmu.Gastronómia je umenie v ktorom sa človek učí celí život,nieje to škola na pár rokov ako napríklad účtovníctvo.V AT sa ma hosť cítiť príjemne ako doma…nieje to len o jedle je to aj o pocitoch.No vrátim sa k tomu rizotu toho parmezánu tam bolo dosť,samozrejme vždy sa da doobjednať.Parmezán ma veľmi výraznú chuť a arómu,chute a vone sa musia dopĺnať, nie potláčať.Základ fantastického jedla je dokonalá súhra ingrediencií a voní.A čo sa týka mojho chovania,rozhodne nie som drzí a arogantný,to už je len vec pohľadu. Ďakujem za kritiku,aj vďaka tomu sme dnes lepší ako včera.S pozdravom …drzí čašnik.

    Odpovedať
  20. teda nechcem sa do toho miesat, ale casnik vraj vysvetloval, ze v rizotto je pouzita arborio, Mirko tu zasa pise, ze tu pouziva len do polievky… Navyse Lenka nie je clovek, ktory videl risotto po prvy krat v zivote, alebo by nepoznal vyraznu chut parmezanu. Viem, slovenskeho hosta treba v mnohych veciach este len vychovat, ale zas na druhej strane, nemusime ho hned robit hlupakom, ktory nepozna absolutne nic.
    Holt, kulinaria je prilis subjektivna vec, kazdemu chuti nieco ine, tak ste si holt Lenka a AT nesadli. A mozno to boli len prilis velke ocakavania… od isteho casu nemam rad, ak mi niekto odporuca nejake miesto. To uz mam dopredu informacie a ocakavania, vacsinou potom byvam sklamany. To bol napriklad pripad Savany v Trencine.
    Najlepsie je ist na blind, jasne, aj tam sa clovek mnoho krat popali, ale zas na druhej strane, moze byt aj velmi prijemne prekvapeny. Ako vravis, kulinaria je objavovanie, verim, ze si to vydiskutujete.
    pekny den

    Odpovedať
  21. tesim sa diskusii! som prijemne prekvapena, ze ste sa z AT ozvali. a toto je pre mna jasna vyzva – pridem zas a skusim porovnat!!!:-)

    Odpovedať
  22. Dobry den, nemohol som odolat a reagovat na tuto diskusiu.V tejto restauracii som bol uz asi 20 krat a mozem povedat ze sa mi nikdy nestalo ze by bolo jedlo nekvalitne alebo zle pripravene.Vsetky pripravene jedla su na najvyssej urovni co som sa osobne presvedcil ked som niekolko krat travil cas v kuchyni.Chapem vasu nespokojnost,tato restauracia mala obcas „kvalitativne vykyvy“ ale neverim tomu ze majitel chce len zbohatnut,bol to jeho sen a ppodla toho ako ho poznam je dobry clovek a nema v umysli okradat zakaznikov,vobec nie. Odporucam vam v lete navstivit tuto restauraciu,sadnut si vonku na terase je to fantazia. Pocitujem kvalitativny narast :).

    Odpovedať
  23. Ľuboš

    Na doplnenie obrazu reštyky. Manželku so synovcom som tam poslal 20.7.08 poobede po dovolenke v Slovinsku, lebo mali chuť na cestoviny po prekročení hraníc. Povedali mi, že väčší grc za 400.-Sk nejedli. A ja som stratil reputáciu gastro-poradcu na reštaurácie v rodine :-((

    Odpovedať
  24. lenka j.

    diky za update, aspon nemusim skusat znova… ale tak nejak som to tusila..:-)

    Odpovedať
  25. Chystam sa do AT, no nerozumiem, preco reaguju na kritiku tak, ze si neodpustia narazky na nekvalifikovanost hosta. Najviac by ste ma presvecili, keby ste zobrali kritiku bez vyhovoriek…ako chlapi. Vasej reputacii by to neubralo, prave naopak.

    Odpovedať
  26. Bol som v AT v juli 2008, bolo to super, vratane obsluhy. Casnik vedel o jedle vsetko co vediet ma. Telaci t-bone steak z rakuskej biofarmy bol nad ocakavanie. 2 dni predtim som mal T-bone v mamas and papas a boli to vyhodene peniaze. V AT sme boli 4 a boli sme vsetci spokojni.
    Boxer bol skutocna buchta. Obed bol skutocny taliansky relax.
    Manzelka mala rizoto. Bolo velmi chutne.
    Cakanie na jedlo sme si kratili talianskymi udeninami a vinom takze aj 40 min ubehlo ako voda. Cakanie je dan za to, ze jedlo je pripravovane z cerstvych surovin.
    Talianska kuchyna sa nevyznacuje intenzivnymi chutami. Snazi sa byt co najviac naturale. Takze preto sa moze zdat talianske rizoto na rozdiel od napr. madarskeho, mdle.
    Je to zatial jedina tal. restauracia na Slovensku kde sa mi k steaku nesnazili natlacit zemiaky.
    Vsetkym tim, ktori veria, ze spravne cestoviny musia byt s kecupom a ako priloha k jedlu minimalne opekane zemiaky (ked uz tie hranolky nie su zdrave :)) tam NEODPORUCAM chodit. Budu sklamani.

    Odpovedať
  27. Absolútne nesúhlaím s tým, čo tu napísla Lenka. Pred nedávnom som tam bola a obsluha bola super.. Myslím, že toho psa si tu nemusela uvádzať, príde mi to dosť trápne. Hodnotí sa reštaurácia a teba vyľakal nejaký pes… Ale kažfopádne vynikajúco tam varia. Ochutnala som cestoviny, mäso, šaláty a u mňa je táto reštaurácia jednoznačne najlepšia. Príjemná útulná atmosféra, milý a ochotný personál, kvalitné jedlo a naozaj dobrá káva…
    Asi tak;)

    Odpovedať
  28. Marianna S.

    Zdravim,
    v AT sme boli asi pred mesiacom a mame z nej zatial vemi zmiesane pocity.
    S jedlom a vyberom vin sme boli velmi spokojni. Velmi sme sa potesili, ze mame moznost pit nase oblubene vino – Zaccagnini, ktore sme dlho marne zhanali po celej BA.
    Chceli by sme vsak poukazat na niektore, podla nasho nazoru vyrazne nedostatky, ktore zatial kladu pomer KVALITA(jedlo, sluzby):CENA do nevyrovnaneho stavu.
    Pri vstupe do restauracie sme sa necitili vitani, chybal nam usmev, mile prijatie a usadenie k stolu. Inak bola obsluha velmi mila.
    Ďalej musim podotknut, ze sme boli velmi sklamani jedalnymi listkami – dovolime si tvrdit, ze sme sa este nikdy v zivote nestretli s takym mnozstvom gramatickych chyb na tak malom priestore. Ja osobne som mala problem poruzumiet urcitym slovam. Musim povedat, ze toto je skutocne velka hanba, lebo i ked majitel nevie dobre po slovensky, za par korun si text mohol dat pozriet niekym, kto by mu s tymto vedel pomoct.
    Poslednou z veci, ktore nam branili citit sa v restauracii domacky a pohodlne bol vsadeprytomny prach a spina, neporiadok. Snazili sme sa upovedomit o tom prevadzkara, no ten, zial, nebol pritomny.
    Po odstraneni tychto nedostatkov by sa AT urcite stala miestom kde by sme sa radi a casto vracali.

    Odpovedať
  29. Marianna S.

    oprava „vsadepritomny“

    Odpovedať
  30. Marianna S.

    Chcela by som o nieco aktualizovat svoj vcerajsi komentar, kedze som bola v AT znovu na veceri a mozem povedat, ze som bola milo prekvapena – tentokrat sa nam dostalo vrelejsieho uvitania, boli sme aj usadeni k stolu, jedlo bolo vynikajuce – mozem zodpovedne prehlasit, ze som davno nejedla taky vynikajuci steak, vyslovene sa mi „rozplyval“ na jazyku.
    Situaciu s prachom neviem posudit, kedze vsade bolo prijemne pritmie, co by som vsak chcela este podotknut ako zlepsenie pre buducnost je – hudba by mala byt tichsie, kedze sme mali problem rozumiet jeden druhemu,
    a toalety – jednak, ze tam bol neuveritelny cigaretovy puch, z ktoreho mi bolo vyslovene zle a druhonak, ze by sa v buducnosti mohli vizualne vyraznejsie upravit, inak boli ciste a nic v nich nechybalo (mydlo, papier..) co ma milo potesilo.

    Odpovedať
  31. Som tiež prekvapená touto recenziou, do AT chodíme radi, jedlo bolo vždy výborné, dotyčný pes je jeden z najsubmisívnejších psov akých poznám. Ak sú v reštike iné psy, majiteľov boxer sa pred nimi dokonca niekedy skrýva. Je to úplný maznáčik. Príprava jedla dlhšie trvá, ale je to v pohode, pripadá mi to úplne v súlade s talianskym prístupom k jedeniu a stolovaniu.

    Odpovedať
  32. Soňa Fontányiová

    Musím reagovať, boli sme tam 20.6.2009 – bolo nás 9 ľudí – malá rodinná oslava. Jednoznačne vynikajúce. Typické talianske jedlo. V taliansku sa v reštaurácii neje tak, že sa za 15 min. najete a idete preč. To má byť pohodička a tu v AT to bolo tak. Či už predjedlo, cestoviny a plnené pirohy, kuracie mäso a dezert, káva a víno – no skrátka jedinečné. Výborná chuť, žioadna sojová omáčka, nepresolené typické talianske. Čo ma prekvapilo a to príjemne, predložené jedlo bolo na misiach a čo sa nezjedlo tak to nám zabalili. Rozhodne tam pôjdem aj na budúce. Čašník milý, predstavil nám jedlo – z čoho je vyrobené.
    Reštaurácia je v rodinnom dome a je to všetko rodinného typu.

    Odpovedať
  33. Gaburiatko

    Tak som sa do tej Toscany konecne vybrala. Musim povedat, ze prostredie nic moc. Obite glazurovane taniere, zelenej farby s bielymi frckami sa mi zdali nevkusne. Kus papiera ako prestieranie tiez. Na papieri polozeny hore dnom pohar z Ikey, ja som mala priehladny, manzel priehladny modry. Otrasneeee. Obrazy na stenach strasneeee !!!! Aaaaaaale vynikajuce cestoviny, cerstve, ja som mala ravioli s hluzovkami, poliate maslom a posypane cerstvou salviou. Mnaaaam. Manzel spagety s tuniakom, tiez vyborne. Skoda len, ze tie syry s medom sme si nedali (mali sme den predtym syry z obchodu Cheesy), aj tak by sme nevladali. Ja som chcela este ochutnat nejaky dezetrt a tak som si dala Tiramisu, pretoze ho v ten den robili. Krem vyborny, aaaaleee servirovane v hlinenej glazurovanej miske. Nevkusne :( Najhorsie na tom vsak bolo, ze piskoty (resp. sa mi zdalo, ze pouzili piskotovy korpus), bol uplne nasiaknuty velmi silnou kavou. Cela tato guca bola v strede misky a dookola krem, na vrchu kakao. Ziadne prekladanie piskot kremom. Asi najhorsie tiramisu, co som jedla :( Rozhodne sa tam vsak vratim a ochutnam dalsie cestoviny a urcite aj nejake predjedlo. Z Tiramisu mam zly zazitok, to uz nebudem skusat a asi radsej ani ine dezerty.

    Odpovedať
  34. Dear Gaburiatko

    i respect ur opinion and i keep in mind even if i think u don t know very well Toscany and toscan culture:

    1-The pottery u don t like is a typical histirc toscan pottery hand made and purchased in Siena (my town), some is chipped by the use and we r waiting new ones.
    The same is for the little cup where tiramisu is served so u can dislike but this is the tradion…

    2-The brown alimentar paper is tipical of the Toscan „Osteria-Trattoria.Vineria“ tradition and is used in the best restaurant and vinery in Toscany…go to Florence,Siena (il grattacielo,osteria l Aquila..)and Arezzo and try..another characteristic of this kind of table lay is the marble surface on the top of the table…in combination Marmo Bianco di Carrara and wood.In this kind of table lay is used a poor tradion glass (white,Blue,Green,Red..) because all the toscan tradion came from poverty.
    Probably u like more white porcelan and christal but is not our tradition and our stile.

    3-The paintings on the wall came from Jacopo Cascella Von den Steinen (www.jacopocascella.com). The Cascella family is one of the most important art family in Italy they (Basilio Cascella) Started the Liberty-Art Deco style in Italy in the fisrt decade of 1900 and are preset in the most imporatnt museum in the world..make a research in internet.The paintings we have is from a special collection on the theme inspired to „Pictures from an exibition“ a famous suite in ten movements composed for piano by Modest Mussorgsky in 1874.The value of this collection is probably sufficient to buy a small apartment.

    4-Tiramisu is a special kind of creamy dessert first time probably prepared in Siena at the end of XVII Cent..I came from Siena and my family is in gastronomy from 1879 so Our tiramisu is the original one like my grandparents did (a lot of people came here and love it like the best they had) …and is probably closer to historical one than a lot u tried. If u don t like i don t discuss it..

    SO REMEMBER YOU ARE FREE TO HAVE YOUR OPINION BUT BEFORE WRITING SOMETHING PUBLIC TRY TO INFORM YOURSELF OR ASK TO KNOW THE HISTORY AND TRADITIONS OF A CULTURE U PROBABLY LIKE BUT DON T KNOW VERY WELL.

    Thank you

    Regards Mirko B.Malvagiotti

    Odpovedať
  35. gaburiatko

    Mily Mirko,
    som velmi rada, ze som dostala take obsirne vyjadrenie ku toskanskym tradiciam a k Vasmu zariadeniu v restauracii. Mrzi ma, ak som svojimi vyjadreniami urazila Vase tradicie, ale ked clovek netusi, co je za tym, tak sa na veci pozera inak. Priznam sa, ze teraz, ked pojdem do Vasej restauracie, co urcite pojdem, pretoze cestovinky mate fakt uzasne, tak sa na veci budem pozerat inak. Ale ked tam zoberiem priatelov, tak urcite dostanu vysvetlenie, preco su tam veci, tak ako su. Bohuzial, ja uz som z tych restauracii v BA dost sklamana a preto som uz aj tak trochu kriticka k tomu, co za cenu, ktoru zaplatim v restauracii dostanem. Prostredie, jedlo, casnici, to vsetko by malo fungovat normalne a byt prijemne, najma v restauracii, ked je pomerne draho. Antica patri medzi tie drahsie restauracie a poviem Vam, ze podla referencii ste boli moj favorit na to, ze tam pozvem priatelov, ale to prostredie ma tak trochu sklamalo (teraz sa ale na to budem pozerat inak).
    Osobne pre mna v restauracii, kde dam 10 EUR za cestoviny nema byt ziadny poobijany riad !!! Pohare obratene hore dnom mi tiez nepride velmi lakave servirovanie, ale ak to tak je tradicne, tak OK. Obrazy mozu byt akokolvek drahe, proste sa mi nepacia, ale umenie je velmi individualna zalezitost, kazdy ma iny vkus (kamaratka tvrdila, ze tam predtym boli ine obrazy a tie sa jej pacili viac-nevidela som ich, neviem zhodnotit) a to tiramisu mi proste nechutilo, pretoze piskota bola uuuplne nasiaknuta kavou, co si myslim, ze by nemalo byt. Prislo mi to ako piskotove cesto a nie Savoiardi piskoty, ale je mi jasne, ze je milion receptov, kazda rodinka si robi svoje a kazdemu chuti nieco ine. Mne vadil aj pomer kavovej piskoty a kremu a ze to nebolo prekladane. Mozno len kucharovi usla ruka a namocil pikotu viac. Neviem. Kazdopadne som rada, ze v BA je takato restauracia a urcite budeme pravidelne navstevovat kvoli skvelemu jedlu :)
    Prajem Vam vsetko dobre a nech sa Vam dari. Ked pojdeme nabuduce s manzelom ku Vam na jedlo, tak urcite podam referencie, obcas je kritika fajn aj k tomu, aby sa veci zlepsovali a vidim, ze ste prave ten majitel, ktoremu zalezi na mene restauracie a vazim si aj, ze reagujete na nase pripomienky.
    Gaburiatko

    Odpovedať
  36. Dear Gaburiatko you are always welcome, thank u for ur suggestions, i keep in mind and try to improve.Grazie!

    I have a question for the owner of this web….
    Where do u get the image above of your logo(a chef in a kitchen cooking on a pan ..where is written Delikatesy..)??

    i m asking cause i m 100% sure that it s ANTICA TOSCANA ‘s kitchen and the chef is one of our chefs…. Alessandro Torri …preparing a Risotto ai Frutti di Mare.
    Don t worry …i m happy u use our foto and our chef …but i m only curious how did u get it..
    Ciao a tutti

    Mirko B.Malvagiotti

    Odpovedať
  37. martin miznera

    Ked som tam bol 1-10 krat niekde v roku 2008 bolo to fajn. Jedlo velmi kvalitne a chutne, majitel komunikativny. Je pravda, ze kvalita obsluhy plavala hore dole, podla pocasia, ale co uz. Potom som tam bol parkrat v roku 2010 a to bolo hodne smutne. Jedlo o uroven horsie, Velka telka na stene, kde isla asi talianska futbalova liga na plne gule, casnik alebo majitel rozvaleny za stolom s ovladacom v ruke a ostatne veci zodpovedajuce tomuto vyjavu.

    A ako som si precital komenty na tejto stranke, tak sa ani nedivim, ze to ide s AT dole vodou, pretoze podla prispevkov je majitelko pekne jesitny a najlepsie vie, co sa ma zakaznikovi pacit, co je vlastnost, ktora hodne potlaca moznu sebareflexiu.

    Odpovedať
  38. Tato restauracia je moja srdcovka. Viem ako vsetko pripravuju a tato kuchyna je jedna z najlepsich.
    Super aj na organizovanie rodinnych oslav, ochutnavku a aj len tak na kavu. Ta je vynikajuca ako vsetko jedlo.
    Neviem, ktory pes je taky ako Bato. Kludas, mily a dobry spolocnik.
    Ma uz aj svoj vek.
    Takze odporucam vsetkym….
    Oli

    Odpovedať
  39. Nebol som v AT, takže nebudem hodnotiť reštauráciu. Len pár postrehov z diskusie.
    1. Voľne pustený pes v reštaurácii je absolútne neakceptovateľný, nech je akokoľvek krotký. Polovica ľudí ma zo psa strach a môže mi majiteľ alebo čašník vysvetľovať, že nič nespraví, aj tak to ľuďom, ktorí majú voči psom rešpekt nepomôže.
    2. Majiteľove reakcie tu v diskusii sú úsmevné. V prvej zhodil autorku článku, že nie je profesionál, že nenavštívila dosť reštaurácií, atď. V druhej prakticky to isté voči ďalšej diskutujúcej. Ak chcem silou mocou dodržiavať tradície, snažím sa, aby tie tradičné jedlá ľuďom aj chutili. Ak proste niekomu nechutí tiramisu pripravené podľa tradičného 200 ročného receptu, tak mu proste nechutí a má právo na svoj názor.
    Jednoducho som nabral pocit, že majiteľ má svoje ego a svoju pravdu, ktorú nejaká diskusia na trende nezmení. Dovi dopo.

    Odpovedať
  40. Zuzka a Vojtino

    Dobrý deň,

    po dlhom uvažovaní, na základe vyššie uvedených recenzií sme sa rozhodli, že vyskúšame reštauráciu Anticatoscana. Od začiatku nám bolo jasné, že opúšťame slovenský štandard a prichádzame do reštaurácie s talianskou kultúrou. Áno, privítal nás pes, bol veľmi milý a neškodný. Mimochodom všimli sme si ho aj na oficiálnej stránke, ako súčasť personálu:) Sme nadmieru spokojní a máloktorá reštaurácia si vás vie získať nielen jedlom, ale aj celkovým zážitkom, ktorý sme z nej mali. Personál bol veľmi príjemný a každé naše prianie splnili s úsmevom. Dokonca nebol problém so zmenou stola. Ochutnali sme polievku (hríbikovú, fazuľovú), cestoviny s plodmi mora, červené vínko a neodolali sme tiež dezertu s čerstvými jahodami (naozaj boli čerstvé:). Všetko bolo famózne. V reštaurácii sme strávili 3 hodiny s pocitom, že sme sa nielen výborne najedli, ale si aj oddýchli. Náš názor je, že nás reštaurácia rozhodne nesklamala, skôr prekonala naše očakávania a určite sa radi vrátime:)

    Odpovedať
  41. restauraciu antica toscana sme navstivili tento tyzden. isla som tam s trochu rozpacitym pocitom kvoli roznorodym referenciam. ale asi plati, ze 100 ludi, 100 chuti alebo „kazdemu nevyhovies“.
    my sme boli velmi spokojni, jedlo vyborne, prostredie velmi pekne a prijemne, obsluha privetiva a ochotna, krasni psi, ktori si hosti absolutne nevsimali, nikoho neotravovali a vonkoncom neohrozovali, ani raz nezastekali, len sa majestatne prechadzali po dvore.
    za nas mozem povedat, ze sme tuto restauraciu urcite nenavstivili posledny krat!

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *