Omrvinky: nové bistro, kalendár akcii a Sv. Valentín vs. chrípka

Viac bistier, chcem viac bistier!

Bistro St. Germain

Shtoor sa ani nestihol dostatočne dlho ohriať na výslní bratislavských bistier a už sa tu vynorilo ďalšie. Volá sa St. Germain a nájdete ho na Obchodnej ulici oproti Coffee&Co, zastrčené v kľude pasáže. Na ich stránke ma potešila netradičná kolónka Atmosféra plná chutných fotiek interiéru a ponuky bistra. Mrknite sa na www.stgermain.sk, alebo sa tam rovno choďte pozrieť.

Čo nás čaká tento rok

Zima povolila a spod roztápajúceho sa snehu vykuklo zopár informácii o pripravovaných gastro-akciách. Takže sme konečne mali čím nakŕmiť náš prázdny kalendár akcii. Kto chce zájsť ešte ďalej a navštíviť napríklad Hotel Show v Arabských Emirátoch, môže sa mrknúť na kompletný zoznam gastro-veľtrhov vo svete. Nájdete ho na tejto stránke.

Informácie o slovenských food-festoch zatiaľ nemáme, ale pokúsime sa ich čoskoro vymámiť od organizátorov. Ak viete o gastro-akcii, ktorá patrí do nášho kalendára a ešte tam nie je, pošlite nám ju!

Varenie asi nepatrí do telky. Aspoň nie do slovenskej…

Čoskoro sa na TV JOJ začne slovenská adaptácia relácie Ano, šéfe!, v ktorej bude k videniu Jardo Židek z Camouflage. Na STV už dlhší čas beží Tajomstvo mojej kuchyne s Kamilou Magálovou. Niekedy vydarenejšie, inokedy tomu nepomôže ani vegeta. Ako včera, keď Kamilka zabila bryndzu zapečením v rúre. Keď herci varia, tak sa niečo takéto stáva. Len nechápem prísediacich kuchárov, že Kamilke za ten čas nevysvetlili základnú úctu k surovine. Do tohoto neutešeného marazmu prichádza znova JOJ-ka, kerá sa to šecko chystá zabiť akože-kuchárskou reláciou Chutíš mi! V hlavnej úlohe – „farmárka“ Martinka. Nie, ani sa nejdem ďalej zamýšlať nad pokračovaním…

Ďalší „inštitút“ kávy…

S kávou sa doslova roztrhlo vrece. Ešte minulý rok začal mútiť vodu Inštitút kávy. PR projekt Nescafé, pod ktorý sa táto firma nechce verejne podpísať. Nedávno sa v Bratislave konal ďalší ročník súťaže Kaviareň mesta 2010. V rámci tejto súťaže vidím ďalší „inštitút“. Tentoraz Inštitút kvality kávy. Pátram, kto sú ľudia za týmto silným marketingovým slovom. Z oficiálnej stránky sa dozvedám len túto vetu: „Hodnotiaci tím odborníkov zložený z baristov a školiteľov zo Združenej hotelovej akadémie na Mikovíniho ulici a špecialistov, ktorí sa kvalite kávy venujú profesionálne.

Chcem vedieť mená, chcem mená! Žiadne nenachádzam… Pozerám si stránku ďalej a vidím, že víťaz vyhráva školenie v stredisku Lavazza. Idem ďalej, na facebookovú skupinu projektu, a tam sa nám to utešene hmýri superlatívami. Najlepšia čokoláda na svete, úžasná káva, skvelá, fantastická. Čerešničkou na torte tohoto marketingového projektu je už len placka pre víťaza súťaže. Je to drevená placka s rokom a šálkou espressa. Neviem prečo, ale neviem sa zbaviť dojmu, že nám tu niekto kopíruje drevené placky Speciality Coffee Association of Europe, ktorá dáva podobné placky svojim členom.

Nemôžem uprieť tejto snahe aj zopár dobrých bodov, napríklad za propagáciu čistoty pracoviska baristu. Svrbí ma ale v oku, keď nevidím kompletné informácie. A namiesto nich len hŕbu slov, ktoré vypadli z PR oddelenia. Lebo takú kávu, akú vám spravia na marketingu, takú ste ešte nepili!

Valentín vs. Chrípka

Všade sú teraz návody, ako na Valentína očariť milovanú osobu. Ako vybrať romantickú reštauráciu, prípadne ako navariť nejaké afrodiziakum. Nikto vás ale nepripraví na možnosť, keď sa k Valentínu prikmotrí chrípka. A milovaná osoba zaľahne s horúčkou. V takom prípade nadobudne láska rozmer starostlivej, takže po predjedlo nabehnete k bylinkárom s cieľom nájsť niečo na uvoľnenie nosa a hrdla. Keď sa lepšie pozriete na popisky jednotlivých bylín, možno zistíte, že napríklad echinacea má popri liečivých účinkoch aj afrodiziakálne.

Zatiaľ je nálada dobrá. Pacient je v bodrej nálade a pripadá vám zlatučký, ako je zamumlaný v perinách s čapicou na hlave. Lenže prichádza kašel. Hľadáte ďalšie medicíny. Naraz sa pristihnete, ako čerstvo vytopenú kačaciu masť nenatierate na chlieb, ale na hruď a chrbát maróda, prikrývate ich igelitom a balíte do perín.

Masáž masti bola síce príjemná a pacientovi trocha uľavila, ale táto chripajzňa má asi nejaký svinský základ. Chce to ďalšiu zbraň. V našom prípade aj posledný chod, teda dezert. Nasekanú cibuľu preliatu medom. Potom po lyžičkách sŕkať jej sladký sirup.

Medzičasom sa to samozrejme začalo lepiť aj na vás, takže zaľahnete k maródovi a dlhú chvíľu si môžete krátiť napríklad vzájomným varením si čaju, masážami nôh alebo čítaním rozprávok. Keď si odmyslím tie sople a kašle, celkom pekný Valentín. Veď si len spomeňte, kedy ste naposledy s vaším milovaným/vašou milovanou strávili toľko dní v posteli! ;-)

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Komentáre (5)

  1. Ten Valentýn, to bude nejaký tvrďas, čo? :-) Inak troška čerstvo nastrúhaného zázvoru uvoľní aj ten najtvrdší nosový cement.

    Odpovedať
  2. Vcera sme chceli ist mrknut do St. Germain, ale bolo totalne plne :(

    Odpovedať
  3. sharishanka

    To bistro vyzera lakavo. Aj ked by nemuseli mat v napojovom listku „piccolo / presso“ :(

    Odpovedať
  4. No dnes bolo v bistre pohodlne ludi. Faktom je ze som si dal len ristretto a zazvorovu limonadu. Ristretto aj napriek krasnej elektre obycajny priemer. (porovnatelne ako v kaviarni panta rhei kde som bol nasledne). Ale to som aj cakal nakolko na webe viac hovoria o caji ako o kave. Inac obsluha velmi sympaticka a dokonca ked som si objednal ristretto a spytala sa ci s mliekom, hned sa sama opravila ze zrejme nie.
    Stranda bolo, ze moj partak stale ze ho stipu oci, a az potom som si vsimol, ze slecna za pultom mala ocistenu a nakrajanu peknu hrbu cibule.
    Nabuduce si urcite dam nieco na jedlo a caj.

    Odpovedať
  5. zdravo si sa nasral :) suhlas

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *