Letné Omrvinky: trochu o káve, nákupných košíkoch a festivaloch

Vonku je také teplo, že musíte pretekať so slnkom, kto skôr zje zmrzlinu. V tejto atmosfére sa len tažko zvládajú výsledky súťaže Kaviareň mesta. Zato je dobré oprášiť autochladničky, prípadne sa ísť pozrieť na festivaly. Sú tu letné Omrvinky.

Súťaž Kaviareň mesta opäť neprekvapila

Túto súťaž kritizujú niektorí členovia Slovenskej asociácie kávy, reťazce.sk a pár slov sme o nej napísali aj u nás. Výsledok je taký, že organizátor sa síce snaží zapracovať odbornejšie hodnotenie, výsledky však hovoria niečo iné.

Tento rok vyhralo Greentree Caffé v Poluse, na druhom mieste skončilo McCafé v Eurovea a na treťom Julius Meinl v obchodnom dome MY na Kamennom námestí. Prečo sú tieto výsledky čudné? Pretože v hodnotení boli vedľa seba nominované sieťové kaviarne aj tie jednotlivé. Logicky, sieťové majú väčšiu šancu nazbierať viac bodov od svojich hostí. Nehovoriac o tom, že dvaja z víťazov robia kávu na automatoch. Čiže ide o klasickú súťaž popularity.

Problém kvalita verzus masovka vyriešil organizátor tiež svojsky. Urobil extra kategóriu s názvom Inštitút kvality kávy, kde sa opäť neunúva na svojej stránke vymenovať presné mená porotcov. Neviem aký má význam postaviť súťaž na konflikte ľudového hodnotenia a odborného. Pripadá mi, že odborné hodnotenie sa robí len ako doplnok, aby sa nepindalo, že je to v podstate len PR súťaž zameraná na masovú cieľovú skupinu a veľké značky. Stránka súťaže sa prezrádza práve v časti o Inštitúte kvality kávy. Píše, že na treťom mieste skončila Kaviareň Primaciál, ktorá sa nachádza v krásnom prostredí. Zato skončili na treťom mieste v kvalite?

Nákupný košík zdupľovaný ako autochladnička

Nákupný košík a zároveň prenosná chladnička

Nechápem ako som v týchto horúčavách a spoteným mozgom prišiel na nápad, konečne minúť body nazbierané na benzínke. Každopádne, vypadla mi z toho skladacia autochladnička, s ktorou sa dá celkom elegantne nakupovať. K dokonalosti jej chýba už len možnosť použiť ju ako košík na bicykel. Ale inak perfektne spĺňa svoj účel a nemusíte sa báť, že sa nákup roztopí cestou vo vypálenom aute.

Ku košíku je dobré prikúpiť za pár eur chladiace náplne, naplno tak využijete jeho možnosti. O použití pri piknikoch a dovolenkách snáď ani nemusím hovoriť.

Ďalšie festivaly

Pukanský jarmok

Všetky najväčšie festivaly jedla už máme viac-menej za sebou, ale pred nami je ešte pár malých lokálnych akcii. Už tento víkend bude v Pukanci jarmok. Aj keď je jeho program rozťahaný na tri dni, takmer všetko podstatné sa deje v sobotu 7. júla.

Čo sa tam bude týkať jedla? Určite miestna špecialita, drevorubačské párance, na tucet spôsobov, domáce koláče, guláš, ale aj miestna keramika. Čo som počul, tak sa sem chodia napríklad kupovať pekáče na kačky a iné keramické nádoby. Nepriamo sa jedla týka aj drevené záhradné náradie.

V Pezinku napadlo ľudí spojiť víno a levanduľu do jedného nového festivalu, ktorý sa bude konať 14. júla. Milý počin, zreferujte niekto prosím, ak sa tam pôjdete pozrieť.

Ďalší dobre známy festival bude koncom mesiaca v Strekove. Strekovský festival vína bude 21. a 22. júla. Klobúk dole pred výborne spracovanou stránkou, kde nájdete všetky potrebné informácie.

Kedy konečne zmenia médiá svoj prístup k téme kvalita potravín

Komédia menom kvalita slovenských potravín a vôbec slovenské potraviny má pokračovanie aj v uhorkovej sezóne. Na mediálne.etrend.sk Tomáš Czwitkovics celkom trefne zhodnotil, že národniarstvo v potravinách má len obmedzenú životnosť. Niečo podobné som chcel nedávno trochu kostrbato povedať svojím článkom o slovenskej hydine.

Článku sekunduje SME so zoznamom obchodov a reťazcov, ktoré dostali pokuty za nedodržanie hygieny. Pri letmom aj podrobnejšom pohľade mi prišiel tento zoznam, ako to povedať, bezpohlavný. Pár pokutiek, aby sa nepovedalo. Nechcem nutne len pindať, ani zhadzovať prácu hygienikov a chápem snahu o otvorenie problému kvality potravín. Ďalšie spracovanie informácii mi však príde ako obyčajný bulvár. Ok, mrknem na svoj kraj, do svojho mesta, ktorý obchod nafasoval pokuty. A ďalej? Prestanú kvôli týmto informáciám ľudia v danom obchode nakupovať? Zmenia svoje návyky? Keď už mnohé spracované potraviny sú v základe zlé a v prvom rade by ani nemali byť v ponuke? Plus, pri tých smiešnych pokutách ľudia len opäť rezignujú a podvedome si uložia informáciu, že aj tak je všetko nafigu. Nepáči sa mi táto cesta.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestEmail this to someonePrint this page

Komentáre (3)

  1. Viktor, ta chladnicka sa da napojit do zasuvky v aute, ci?

    Odpovedať
    1. nie, je to pasivna chladnicka

      Odpovedať
  2. Ahoj viktor, opäť raz vďaka za link na článok o kvalite potrvaín, škoda len, že mi príde zbytočne ničnehovoriaci a diskusia trochu dosť od veci. Nevadí. Hlavne by sa ľudia v globále mali trochu viac zamyslieť nad reklamu ako takou a ešte viac nad kvalitou toho, z čoho sú živí. Ale ako tu my znalejší na kvalitu dbajúci vieme, je to cesta na dlhé trate. Na druhej strane, môže nám to byť úplne jedno. Ideme si vlastným smerom, s vlastnou filozofiou a postojom ku kvalite a myslím, že sme pomerne neovplyvniteľní (reklamou, názormi okolia a pod.). Pozdravujem ťa :-)

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *